Hoe kan ik een koortslip of koortsneus die over z'n hoogtepunt heen is het beste behandelen? (zie omschrijving)

Zal blijven smeren tot hij weg is, of aan de lucht laten (uit-)drogen of uitdrogen dmv tandpasta ofzo?

Toegevoegd na 1 minuut:
"zal" moest zijn: "zalf"

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (2)

Vethouden met vaseline
Zo droogt de huid niet uit en kam deze niet scheuren en gaan bloeden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar ik wil juist dat het snel uitdroogt, zodat de korstjes eraf vallen. Met vaseline smeren houd ik het vet, toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zal met de vaseline toch sneller gebeuren, dit ondersteund het herstellen vermogen van de huid.
Het houdt de huid ook soepel. Waardoor er geen scheuren onstaan, dus nieuwe korstjes.
Wat je wel evt kan doen is met warmwater en een watje de korst los weken aan het eind van de dag en dan opnieuw insmeren met vaseline.
Dan ziet het er beter uit naar de buitenwereld.
Ik zou blijven smeren met de zalf, totdat het echt helemaal weg is. Het is net een kuurtje die moet je ook afmaken.