Waarom stinkt pus?

Misschien een beetje onsmakelijke vraag, maar als ik verkouden ben en er pus uit m`n neus komt, samen met slijm en snot. Dan stinkt dat altijd heel erg, en ik vroeg me af hoe dat kan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.7K
Cryofiel
12 jaar geleden
Komt er *pus* uit je neus? Dat is toch niet normaal?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pus uit je neus is idd niet normaal.

Het beste antwoord

De samenstelling van het pus zorgt ervoor dat het ruikt, het is namelijk een afvalproduct van het lichaam. Als er pus uit je neus komt is er ergens een ontsteking.

Het is niet standaard dat erbij een verkoudheid pus uit je neus komt, is er iets aparts aan de hand? Is de pus weleens onderzocht, dus gekweekt? Misschien heb je iets wat eens goed behandelt moet worden met een gerichte antibiotica zodat er geen pus meer uit je neus komt, maar enkel nog slijm en snot ( dat is wel normaal als je verkouden bent )