Rugpijn en stress

Een paar keer per dag schiet er een scherpe pijn in mijn onderrug. Het lijkt erop dat er een relatie met drukte/stress is. Als ik druk, moe of gespannen ben schiet het er sneller in. Ik ben een paar keer bij de fysio geweest en doe buik- en rugspieroefeningen maar dit lijkt nog niet veel uit te richten. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe kun je dit het best behandelen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ben je al bij de huisarts geweest? Ik heb heel lang last gehad van m'n rug en wat ze mij adviseerden was; niet uitrusten maar bewegen. Het schijnt dat zwemmen erg goed is tegen rugklachten. Ik zou als ik jou was naar de huisarts gaan, een tijdje geen buik- en rugspieroefeningen meer doen, wel meer gaan lopen en misschien eens gaan zwemmen.

Verder doet een warme douch voor 't slapen gaan ook wonderen. Een warmwaterkruik op mijn rug vind ik heerlijk af en toe.

De wereld zal je geen tijd geven, dat moet je zelf maken. Probeer meer tijd voor jezelf te maken.

Misschien wilt manlief/vrouwlief je verwennen met een massage met een lekker geurende olie; erg ontspannend. Dalijk heb je helemaal geen manlief/vrouwlief en is 't je moeder ofzo die je dan moet masseren.. Dan heb 'k heel 't idee verpest door 't woord 'verwennen', sorry daarvoor xD.

Anyways, 't is dan toch wat anders dan een vreemde bij de fysio he.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien aankaarten bij de relatie? Anders zouden ontspanningsoefeningen ook goed kunnen helpen. Meditatie of zoiets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel voor je advies! Grt Eric
Röntgenfoto laten maken, ze gooien t snel op spanning of stress! Misschien toch beter om t zeker te weten. Kan ook hernia of ischias zijn. Evt origenetherapie, Google maar eens, dat is magnifiek! Geweldig hoe deze therapie je van je pijn af helpen kan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel voor je advies! Grt Eric
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan, hoop dat je er iets aan hebt!