Hoofdpijn na hele dag werken achter p.c Kan dit als je het niet gewend bent? 32 uur per week ?

In juli van het jaar heb ik een lichte hersenschudding gehad heeft een tijd geduurd voordat ik hersteld ben. Fitness wel weer en mag eigelijk alles doen. Sinds 22 aug loop ik stage en bouw mijn uren op ik ben begonnen met 20 uur in de week en binnen 8 weken na 32 uur. Ik ben nu bij 30 uur in de week en heb mij toch een hoofdpijn vooral bij het achterhoofd of midden op kan dit dan nog steeds te maken hebben met een lichte hersenschudding ? en daarnaast was ik maar 4 uur per dag gewend op de p.c ik heb helaas geen afwisseld werk en doe 8 uur per dag het zelfde. Ik hou al pauze drink thee ga naar de w.c doe af en toe rekoefeningen maar kan geen andere werk doen omdat ik dat niet heb
wie heeft er tips ?
het is nu sinds een week weer en ik was er vanaf wie kan mij helpen met een antwoord ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Als je een lichte hersenschudding hebt gehad kun je daar een poosje hoofdpijn aan overhouden. In een enkel geval kun je daar maanden last van houden maar eigenlijk kunnen we er gerust van uit gaan dat dit niet de oorzaak van je hoofdpijn is.
Je bent nu bezig met die stage en die behelst voornamelijk dat je heel veel achter de PC zit. Dat geeft niet per definitie hoofdpijnklachten, hele volksstammen kruipen elke werkdag achter hun PC om er pas 8 uur later achter vandaan te komen en ze hebben zeker niet allen hoofdpijn.
Waar je wel rekening mee moet houden is dat werken achter de PC erg eenzijdig is, elke 2 uur even wat anders doen is een harde aanbeveling. Je zegt zelf al af en toe thee te gaan drinken of naar de toilet te gaan, dat zou dus in orde moeten zijn. Maar misschien is het niet genoeg voor jou. Ga, als het kan, in de pauze naar buiten, even een stukje lopen en frisse lucht happen. Let er op dat in het kantoor voldoende frisse lucht is, zet af en toe het raam op een kier. Hou je ogen in de gaten, knipper voldoende en let op de luchtvochtigheid, dat kan al d.m.v. een plant.
Laat je ogen controleren, als je zonder dat je het in de gaten hebt een bril nodig hebt kun je hoofdpijn krijgen.
Klaar met de werkdag? Ga dan actief ontspannen, wandelen, fietsen, sporten, op bezoek bij iemand.
De hoofdpijn kan ook ontstaan doordat je nu aan veel nieuwe dingen moet wennen en door stress. In dat geval zul je er deels aan wennen en in geval van stress moet je goed je grenzen bewaken en eventueel in gesprek met je stagebegeleider. Kom je er niet uit ga dan eens naar de huisarts.