Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Waar komt precies het tenen lopen vandaan?

Ik ben 14 jaar en loop nog vaak op mijn tenen. Vooral met stress is het moeilijk om mijzelf in te houden. Als ik er op let is het wel wat minder maar je kan nou eenmaal niet dag in dag uit op jezelf letten.

Als het nodige informatie is:
- Ik ben slank gebouwd.
- Ik heb ook problemen met schrijven.
- Ik heb fysiotherapie gehad maar weinig baat aan gehad.
- Ik ben niet lenig

Weet jij het antwoord?

/2500

Het gezegde luidt niet voor niets 'op je tenen moeten lopen' voor iets waar je alle zeilen moet bijzetten om het te halen (een examen of een andere zware taak). Je geeft zelf het antwoord al haast; vooral bij stress is het moeilijk. Bij stress spannen ook de spieren zich aan; bij de meeste mensen levert dit vooral stijve schouders of een stijve nek op, maar vooral bij jonge mensen kunnen de kuitspieren zich zo aanspannen dat ze er van op hun tenen gaan lopen. Het zou kunnen zijn dat de omgeving een zware druk op je legt of dat je niet goed weet waar je aan moet voldoen of wat er van je wordt verwacht.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100