Waarom snel misselijk?

Ik word zelf altijd best snel misselijk, vooral snel wagenziek, en bijvoorbeeld soms ook in attracties. Ik heb er pilletjes voor die er tegen helpen dus ik vind het niet zo heel erg, maar waarom heb ik daar zoveel last van en andere mensen maar heel weinig of zelfs helemaal niet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Veel mensen hebben last van hun evenwichtsorgaan, die soms wat overdreven zijn best gaat doen.
Mogelijk heeft het te maken met het krijgen van een hersenschudding in de jeugd, maar verders blijft het een raadsel waarom de een wel en de ander nooit zeeziek wordt, of wagenziek .
Wat heel goed helpt is Nux vomica, ook bij hoofdpijn en misselijkheid, het werkt heel snel.
Nog simpeler is het eten van stukjes gember, voor en tijdens de reis.
En dat is niet zo vreemd, uit de gember wordt een medicijn gemaakt tegen wagenziekte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Tja, dat vraag ik me ook al mijn hele leven af. Waarschijnlijk heeft het met je persoonlijke gevoeligheid voor verschillende factoren te maken.
Zo word ik bvb snel misselijk als er te weinig zuurstof in de auto is. Mijn man heeft daar helemaal geen last van.
Vaak heeft het ook te maken of je gegeten hebt of niet en wàt je gegeten of gedronken hebt.
Bij attracties kan het ook te maken hebben met de gevoeligheid van je hersenen, misschien omdat je ogen bewegingen waarnemen die je lichaam niet uitvoert en zo in de war geraken.
Het is een moeilijk probleem, gelukkig bestaan er nu pilletjes voor.