Na een auto ongeluk afgelopen donderdag, sinds vandaag veel last van de linkerkant van m'n nek. Wat is dit? En hoe te behandelen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Vaak is het zo dat maar pas enkele dagen na een auto ongeluk, pijn wordt gevoeld van een opgelopen kwetsuur.
In jouw geval is het mogelijk dat je klachten komen van een whiplash.

De whiplash en hier aan gerelateerde kwetsuren van de nek worden veroorzaakt door een plotse klap waarbij de nek een heftige schokkende beweging maakt door een auto ongeluk, met name kop-staart botsingen of kettingbotsingen.

Je kan best meteen contact opnemen met je huisarts voor verder onderzoek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Waarschijnlijk heb je een whiplash, ga er mee naar de fisio, of eerst een naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een whiplash is een letsel aan de nek en/of rug ten gevolge van een ongeval of andere plotselinge gebeurtenis waarbij het hoofd krachtig voor en achteruit bewogen wordt. De beweging is te vergelijken met de beweging van het uiteinde van een zweep......

Even naar de huisarts.

Later kunnen er nog meer klachten bij komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HUISARTS! Niet naar goeie vraag..