Onder mijn oksel is een huidplooi open en ruikt zurig. Als hij is genezen gaat het weer open. Wie heeft hier ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (3)

De huisarts heeft daar ervaring mee, en anders heeft hij collega's die daar -professionele- ervaring mee hebben. Dat is ook de beste persoon om advies te vragen hoe je er vanaf kan komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het zurig ruikt dan kan het zijn dat de wond is geïnfecteerd. Als de infectie niet behandelt wordt, dan zal de wond telkens weer opnieuw opengaan. Kortom, even langs de huisarts voor een adequate behandeling. Vertel daar duidelijk bij dat de wond stinkt/zuur ruikt zodat je niet naar huis gestuurd wordt met enkel een gaasje en wat sudocreme.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is waarschijnlijk een smetplek of misschien zelfs een decubitus, dat komt vaker voor bij lichaamsplooien waar ook lichaamsvocht voorkomt.
Omdat het nu open is is zelfmedicatie in dit stadium uitgesloten, je zult echt naar de huisarts toe moeten om een voorgeschreven behandeling te krijgen.
Stel het maken van die afspraak niet uit, de kwaal kan daardoor verder verergeren waardoor behandeling moeilijker, langer en pijnlijker kan worden.