Hoe vind je in je eigen omgeving de beste huisarts en mens, buiten de huisartsen die je als kent?

De beste huisarts en mens

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

In de gemeentegids kun je kijken welke Huisartsen er in jouw gemeente praktijk voeren,de meeste praktijken hebben ook een eigen website zodat je kunt kijken hoe de werkwijze van die betreffende arts is.Meestal staan er ook foto's op van het personeel zodat je dat even op je in kunt laten werken.
Verder mag je natuurlijk altijd een afspraak maken voor een vrijblijvende kennismaking.
Maak dan voor jezelf even een lijstje met dingen die voor jouw belangrijk zijn om te weten van jouw Huisarts.Zo krijg je een objectief beeld.Informeren via via is vaak lastig omdat iedereen niet het zelfde van zijn/haar huisarts verwacht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Omdat iedereen andere eisen aan een arts stelt is dat best moeilijk, maar ik denk door gewoon rond te vragen en te luisteren. Iedereen heeft wel een mening over een arts en zo kan jij daar je eigen conclusie uittrekken en voor jou de beste uit kiezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op Zorgkaart Nederland kan je ervaringen en waarderingen vinden van anderen met huisartsen bij jou in de buurt.
Helaas zijn nog (lang) niet alle hulpverleners beoordeeld, dus de kans bestaat dat huisartsen in jouw omgeving toevallig nog geen waarderingen hebben.

Hetzelfde gaat op voor de website Independer: er staan wel waarderingen op, maar het is nog niet dekkend.

Er is vorig jaar overigens gestart met een proef onder huisartsen om hun kwaliteit onderling beter vergelijkbaar te maken. Voor zover ik weet heeft dit nog niet geresulteerd in een bruikbare website oid., maar wie weet in de toekomst...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom maak je niet een paar kennismakingsrondjes en besluit dan welke arts het beste bij je past?
Zo heb ik het altijd gedaan en zo doe ik dat nog steeds als ik een andere arts moet zoeken.
Ik heb een paar vaste cruciale vragen die ik stel en daar kan ik wel uit opmaken of wij een goede verstandhouding kunnen hebben.
Ik ben hierdoor tot op heden nog nooit teleurgesteld.