Waarom duwen mensen op de plek waar ze pijn hebben?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Amadea
12 jaar geleden
Duwen? Eerder wrijven!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea heeft gelijk......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb ik met hoofdpijn heel erg. Lekker tegendruk geven.

Antwoorden (4)

Omdat soms erop drukken een hoeveelheid pijn geeft die net niet vervelend is maar soms zelfs "lekker".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat mensen dit een onbewust soort van lekker vinden. Als het ergens vies ruikt wordt er gezegt:"Joh, moet je dit eens ruiken," en er wordt door velen meteen geroken...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij een lichte pijn kan wrijven heel goed helpen, omdat de zenuwen dan afgeleid worden door de nieuwe prikkel van het wrijven.
Bij stevige pijn kan tegendruk goed helpen, deels om hetzelfde principe als boven, en soms ook omdat pijnlijke plekken opgezet kunnen zijn en je zo wat tegendruk geeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een reflex om naar de pijnlijke plek te pakken,als je je flink gestoten of gesneden hebt en je pakt er stevig naar dan word de bloedtoevoer een stuk minder of word soms geheel afgesloten ,daar door word dat plekje min of meer gevoelloos.
Als je bijv. stevig een plekje op je bovenbeen aandrukt tot dat er een wit plekje ontstaat en je zou daar een injectie krijgen voel je er (bijna) niks van.