Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Spierspanningshoofdpijn in achterhoofd. Wat kan ik er a la minute tegen doen?

Vandaag loop ik met hoofdpijn. Het komt vanuit nek en schouders. Morgen ga ik pas weer naar de fysio, die masseert alles weer los. Intussen doe ik wat Mensendieck-oefeningen.
Ik heb vanmorgen ook al twee Finimals ingenomen.
Toch gaat het niet over.

Wat helpt om het op dit moment te verlichten?
Huismiddeltjes? Tips?

Ik moet straks nog aan het werk en kan me vandaag niet veroorloven om rustig aan te doen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Wat wittetijgerbalsem met twee duimen achter in je nek inmasseren

hier ook bekend met spierspanningshoofdpijn. ik heb toen der tijd thuis oefeningen mee gekregen van de fysio. nadeel bij mij is dat als ik er juist mee bezig ga (dus met de spieren) oefeningen of masseren het bij mij alleen erger word. het enige wat bij mij wat verlicht is een warm pittekussen of ander verwarmingselement in mijn nek leggen. (zalfjes hebben bij mij vaak ook niet genoeg effect om er weer even tegenaan te kunnen) Ik hoop dat je er nog wat aan hebt voor je moet werken. Toegevoegd na 1 minuut: als je geen pittekussen oid hebt kun je wellicht een handdoek opwarmen? (klinkt gek met dit weer maar even de verwarming aan en er over hangen?)

Goed je suikerspiegel hoog houden werkt bij mij soms. Meestal verdwijnt dit soort hoofdpijn bij mij na het avondeten

Achter op je schedel, onderaan zitten 2 "knobbels", links en rechts. Zeg maar schuin achter je oren aan de achterkant op je schedel. Die "knobbels" met draaiende bewegingen masseren met flinke druk. Als het pijn doet uiteraard met minder druk. Mij helpt het heel vaak, dus ik hoop jou ook! Succes.

Een warm bad helpt de spieren te ontspannen en de pijn te verminderen.

Lekker een warme kompres in de pijnlijke nek/schouders,verder elke 6 uur2 paracetamols (is de maximale dosering) en eventjes gaan liggen zodat de spieren kans hebben zich enigzins te ontspannen. Even niet lezen of TV kijken.