Wat is het gevolg van elke dag een appel eten, die je niet wast?

Toegevoegd na 6 minuten:
Zelf was ik ze altijd...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.1K
Ritsuka
12 jaar geleden
eet ik bijna elke dag 2 van, en ik leef nog steeds.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze zeggen dat er pesticiden op 'kunnen' zitten maar ik denk niet dat het echt een effect op je zal hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om te beginnen: "gewoon" of biologisch ?
http://www.allesduurzaam.nl/informatieteksten/informatieteksten_item/t/biologische_groenten_en_fruit_een_wereld_van_vers_schil
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Deniz: Goed is het niet. Er kan een cummulatief effect optreden.

Het beste antwoord

Dat betekent dat je elke dag ongeveer 247 KJoule aan energie binnen krijgt waarvan 14 gram koolhydraten (suikers). Daarnaastwat vezels en vitamines.

Bijgaande afbeelding voor 100 gram appel.

Appels kunnen ongewassen geen kwaad, ook al kunnen ze wel wat resten van pesticiden bevatten.

Toegevoegd na 4 minuten:
Wat betreft de pesticiden is het natuurlijk niet zo dat deze onschuldig zijn. In bijgaand artikel (Kennislink) worden onderzoeken aangehaald waarbij pesticiden in relatie worden gebracht met Parkinson.

Hoewel het verband met appels moeilijk is aan te tonen, zou het beter zijn als appels niet meer bespoten werden met zoveel pesticiden. Het kopen van appels uit biologische teelt is dan wel verstandiger of toch de appel wassen indien mogelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Som: misschien heb je antwoord op mijn fruit vraag? Is het slecht of af te raden om elke dag 2 sinaasappels te eten?? Ik ben fanatiek bezig met af proberen te vallen en wil beginnen met meer fruit en groenten, eet de afgelopen week 2 sinaasappels per dag en af en toe nog een peer erbij. Verder is mijn eetpatroon natuurlijk ook aangepast enzo:p maar is t niet slecht om 14 sinaasappels per week te eten??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat is niet slecht en misschien zelfs wel beter dan zoveel appels. Appels zijn gezond, maar bevatten veel energie in de vorm van suikers. 2 stuks fruit per dag van wat dan ook kan prima zijn als tussendoor.

Andere antwoorden (6)

ik denk niet dat er een gevolg zal zijn, ik eet regelmatig een appel(niet iedere dag, maar zeker 4 keer per week) en ik was mijn appel nooit, ik ben 22 en ik ben zelden ziek.

Toegevoegd na 8 minuten:
daarmee bedoel ik vooral dat je niet ziek wordt als je je appel niet wast, iedereen is wel eens grieperig.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent dus wel af en toe ziek avn die appel?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
22 jaar is nog jong....
esth0r
12 jaar geleden
wat ik vooral bedoel is dat het niet wassen van een appel geen schadelijke effecten heeft
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
;o)
esth0r
12 jaar geleden
stelletje mierenneukers
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
He Esther, was maar een grapje hoor. Plusje voor de schrik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Poeh poeh wat een tegenvaller :( ...
Je krijgt een sterk immuunsysteem en krijgt een paar schamele hoeveelheden vitaminen binnen. Je kan beter een sinaasappel eten/drinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je speelt een soort roulette want het hangt er natuurlijk helemaal van af waar die appel vandaan komt.

Volgens mij zit er op de appels die je momenteel in de winkel koopt helemaal niet veel (tot vrijwel geen) bestrijdingsmiddel.

Maar heb je toevallig een setje appels van een bevriende tuinier die WEL kwistig sproeit met het e.e.a. krijg je toch allerlei ongewenste stoffen binnen.

Ook hangt het er nogal van af HOE ver je die appel opeet.

De grootste concentratie zit waar het steeltje aan de appel vastzit, als je dat "kuiltje" altijd laat staan valt het ook weer extra mee.

Ik denk zelf dat we meer troep binnenkrijgen door regelmatig over straat te gaan en met alle e-nrs die in de rest van ons eten zitten
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel eens met Amigo. Ik denk ook dat de hoeveelheid bestrijdingsmiddel op de appel (tijdens verkoop) ook heel laag is. Dit wordt ook nog wel eens getest. Steeltje is toch ook niet zo lekker ;o)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plusplus ik haaaat e-nummers :( maar je komt er niet onderuit :'(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 Daarom ga ik nooit over straat en eet alleen appelmoes zonder kuiltjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahahahahhaahhaha TEE LEUKK !!!!! XD
=ten eerste bespaar je water uit
=het hoeft geen gevaar te zijn, want je kan een ongewassen appel schillen namelijk ;-)
=boven dien krijg je voornamelijk een gezond stuk fruit binnen.
=het kan zijn dat je regelmatig appels moet kopen

(maar deze gevolgen zijn natuurlijk niet wat je bedoeld) ;-)

een appel kan bespoten zijn, maar dan is er nog steeds geen levensgevaar. achteraf kan blijken dat het schadelijk kan zijn (over een jaar of tig, of misschien wel eerder) maar nu is hier niets over bekend.

een mens wil vaak alles zo steriel mogelijk, dus een onbespoten appel 'moet' gewassen worden in de meeste gevallen. men vergeet dat er aan geld en aan een mobiel miljoenen bacteriën meer zitten dan op een appeltje.

dus wat de gevolgen zijn voor zover NU bekend is voor het eten van een onbespoten appel.... nul komma nul.

er is namelijk (nog??) geen enkele reden om aan te nemen dat het ongezond zou kunnen zijn, of schade zou kunnen brengen aan de mens.

met een beetje logisch verstand weet je dat je in feite gif eet, en dat het nu nog niet bewezen is dat het schadelijk is wil niet zeggen dat het ook niet daadwerkelijk schadelijk blijkt te zijn over een x aantal jaar.

in nederlang hebben we strenge regeltjes voor het bspuiten van groente/fruit, maar in het buitenland nemen ze het niet zo nauw (mandarijntjes gaan in een verfbad, en je wil niet weten hoeveel liter gif er over een tros bananen gaat)

(dus gewoon lekker blijven wassen natuurlijk die appels)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de appels met koud water wast (wat volgende mij de meeste mensen doen) heeft het ook geen effect volgens hetgeen wat ik hierover heb gelezen op dokterdokter.nl

"De natuurlijke of door telers aangebrachte waslaag op appels, peren en citrusfruit kan niet met koud water worden weggewassen. Het gaat beter met warm water en een beetje zeep en goed naspoelen. Appels en peren kun je ook schoonwrijven met een droge doek"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niets

Bij de echte teler wordt de appel al direct na de pluk gewassen, dus kans op gif of iets dergelijks aan de buitenzijde van de appel is miniem en was je er dan thuis ook niet af.

Een appel of een ander voedselproduct waar gif of een ander schadelijk product op zit mag zelfs niet in de handel gebracht worden.