Check even jouw lichaam op onstekingen. Controleer het been onder betreffende lies op wondjes.
Ik vermoed dat die bobbel in de lies een opgezette lymfeklier is.

Deze zitten onder jouw kaak, onder jouw oksel en in de liezen. Als er ergens een onsteking is, dan treedt jouw lymfesysteem in werking, en dat is doorgaans de lymfeklieren die het dichts bij de onsteking zit.
Laat je even rondom bekijken, het kan vanalles zijn, een ingegroeide haar, onstoken haarzakje, tekenbeek etc etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik had een tijd terug een verstopte talgklier, de dokter heeft er een gaatje in geprikt en alle viezigheid er uit gehaald. dat zou het kunnen zijn.
12 jaar geleden
het kan vanalles zijn, maar als je het niet vertrouwt zou ik zowiezo aanraden om ermee langs de huisarts te gaan, hij kan het uitzoeken en je eventueel doorverwijzen naar ziekenhuis mocht het nodig zijn, maar misschien is het ook niks , hij of zij is de juiste persoon om er direct enige zekerheid voor te geven....

succes ermee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel vaak een onderhuids "puistje". Wacht tot het naar buiten komt of ga naar de dokter er is zalf voor te krijgen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan een (steen) puist zijn maar ook een
Liesbreuk of andere kwaal, als het pijn doet of je wilt zeker weten wat het is, is een consult bij je huisarts verstandig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb ik ook gehad, bij mij was het een opgezette klier. Ga even langs te huisarts, even t zekere voor t onzekere nemen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hangt ervan af en in elk geval naar een dokter gaan !
Maar als je een vrouw bent die je vaak onthaard in de zomer dan kan dit een ontstoken haarzakje zijn door een bikinilijn te verzorgen ,dus dat is een verstopte porie waar een haartje inzit of zat en die ontstoken is en jeukt het of is het een gewone cyste of een ontstoken klier in elk geval toch naar een dokter want dit kan zoveel oorzaken hebben in elk geval niet meer ontharen in die streek en ook naar de dokter gaan in elk geval niet alles is onschuldig of goedaardig beter op tijd zijn met bepaalde dingen !! ook al is dit niet alarmerend toch" better safe than sorry " zegt men toch ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een bobbel in de lies kan door verschillende oorzaken worden veroorzaakt.
Het kan duiden op een opgezwollen lymfeklier mogelijk veroorzaakt door bijv. een ontsteking of een kleine infectie van een wondje in bijv. de voet.
Het kan echter ook een onderhuidse ontsteking zijn die je niet zo een twee drie ontdekken kunt.
Het kan ook duiden op een (SORRY!!! maar ik weet natuurlijk niet of dat mogelijk is...) SOA.
Het kan ook duiden op een liesbreuk.
Een liesbreuk kun je zelf eenvoudig uitsluiten of controleren.
Haal diep adem en leg de rug van je hand tegen je mond.
Dan de ingeademde lucht met veel kracht tegen je hand proberen uit te blazen.
Je moet de lucht niet laten ontsnappen dus er ontstaat een druk in je lichaam.
In de meeste gevallen zul je,als je last hebt van een liesbreuk zien dat de bobbel in je lies groter wordt.
Ook kun je bij een liesbreuk de bobbel terugduwen.
Mijn advies:als je last houdt van deze klachten ga dan even naar de huisarts.
Vooral als je er al langer mee rond loopt.