steken in mijn borst, wat zou dit kunnen zijn?

Hallo, ik heb de laatste tijd last van steken in mijn borst, ik ben 16 jaar en ben een jongen.
Zie plaatje voor de plaats.
Weet iemand wat dit kan zijn ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben jij vinkel? :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uhh, Wat is vinkel als ik vragen mag ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Achternaam van een kerel die ik ken. Ook 16 en sltijd iets met geforce als naam :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ow nee dat ben ik niet. Mijn achternaam begint met een S.

Het beste antwoord

Ik heb dat ook, vooral als ik diep inadem. Er wordt tegen mij gezegd dat ik naar de huisarts moet gaan om dit even te melden, en dat de huisarts misschien kan zeggen wat dit is. Misschien ook slim om te doen. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Mogelijk heb je groeipijn, maar je dokter kan je er meer over vertellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit soort steken (alsof er priemen in je borstkas gestoken worden) heeft iedereen van tijd tot tijd.
Wat het precies is, daar is de wetenschap nog niet uit, maar aangezien iedereen ze wel eens heeft gaan we ervan uit dat het niets ernstigs is.

Natuurlijk zijn er vermoedens over wat het zou kunnen zijn. Zoals het pleuravlies (het vlies rond de longen) dat stekende pijnen kan geven als eraan getrokken wordt. Daarom wordt de pijn ook heviger als je diep probeert in te ademen bv.

We weten ook dat deze stekende pijnen om één of andere reden nogal eens vaker komen op momenten dat je erg vermoeid bent en bij sommigen ook tijdens stressvolle periodes.

Je zal ook merken dat de steken dan eens hier en dan weer daar zijn, zowel links als rechts in de borstkas. Al kan het zijn dat je het vaker op één bepaalde plek krijgt.

Geen zorgen dus, iedereen heeft wel eens van dit soort steken. Niets om je ongerust over te maken. Zorg vooral dat je goed uitgerust bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik herken deze pijn.

Ik neem aan dat je lichamelijk actief bent? Sporten, fitness, zwaar lichamelijk werk?

Is dat het geval, dan mogelijk een overbelaste aanhechtingsspier tussen de ribben.

Ik heb exact hetzelfde gehad. Dacht dat het iets ernstigs was. Echter niet stil gestaan bij mijn hobby van toentertijd. Ik was pakwerker (hondentrainen) die dan op een afstand van 30 meter vol op mij af kwam rennen en mij in mijn arm grepen. Tja, iedere keer 15 tot 40 kilo hond die op die plek afvloog heeft dit veroorzaakt.

Ik bemerkte het vooral door diep in te ademen of als ik mijn arm omhoog bewoog. Probeer eens met jouw vinger tussen de bovenste ribben te prikken, voel je dan pijn of is het gevoelig, kan je uitsluiten dat het je long is.

Is dit het geval, gewoon weekje rust houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, ik doe niet al te veel. Eigenlijk doe ik helemaal niks zwaars.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok dan, schoot me zo te binnen. Dan denk ik dat je het meest hebt aan het antwoord van vierkantswortel. Als het geen (over)belasting is geweest lijkt mij dat antwoord het meest plausibele.