Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Ik heb wel eens zo'n trillend spiertje net onder m'n oog. Het is irritant want het komt gedurende de dag steeds terug. Kan ik daar iets aan doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Wat ik vaak hoor van mensen is dat het betekent dat iemand op dat moment over jou aan het roddelen/praten is. Ik weet niet wat je daartegen kunt doen sorry

In de meeste gevallen wordt een trillend ooglid veroorzaakt door vermoeide ogen, langdurig PC gebruik of stress. Ontspanning en de ogen rust geven is vaak voldoende om de klacht te laten verdwijnen. Toegevoegd na 3 minuten: Wat je kunt doen aan een trillend ooglid: - Neem voldoende rust en slaap eens lekker uit - Blijf niet te lang naar een computerscherm turen en las pauzes in - Blijf niet te lang in een boek lezen en las ook hierbij regelmatig pauzes in - Draag je lenzen, doe ze dan uit en draag tijdelijk een bril - Het ooglid zachtjes masseren Heb je heel vaak, of vootdurend last van een trillend ooglid, dan kunnen botox-injecties helpen. Maar dat is waarschijnlijk bij jou niet nodig.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100