Ik heb wel eens zo'n trillend spiertje net onder m'n oog. Het is irritant want het komt gedurende de dag steeds terug. Kan ik daar iets aan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
24.5K

Het beste antwoord

De oorzaak van trillende spiertjes rondom je oog wordt veroorzaakt doordat kleine spiertjes zich onwillekeurig samentrekken en ontspannen dat geeft een vervelend gevoel. Dat heet een spasme.
Het is volkomen onschuldig.
Het kan een paar minuten aanhouden tot soms wel een paar dagen.

Wat kan je doen?
-Voldoende rust nemen, uitslapen
-Niet te lang achter de computer zitten of blijven lezen
-je ooglid masseren
-Als je contactlenzen draagt, deze tijdelijk uitdoen.

http://www.oogartsen.nl/oogartsen/oogleden/krampen_ooglid_spastische_trillende_oogleden_botox/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Wat ik vaak hoor van mensen is dat het betekent dat iemand op dat moment over jou aan het roddelen/praten is. Ik weet niet wat je daartegen kunt doen sorry
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de meeste gevallen wordt een trillend ooglid veroorzaakt door vermoeide ogen, langdurig PC gebruik of stress. Ontspanning en de ogen rust geven is vaak voldoende om de klacht te laten verdwijnen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Wat je kunt doen aan een trillend ooglid:
- Neem voldoende rust en slaap eens lekker uit
- Blijf niet te lang naar een computerscherm turen en las pauzes in
- Blijf niet te lang in een boek lezen en las ook hierbij regelmatig pauzes in
- Draag je lenzen, doe ze dan uit en draag tijdelijk een bril
- Het ooglid zachtjes masseren

Heb je heel vaak, of vootdurend last van een trillend ooglid, dan kunnen botox-injecties helpen. Maar dat is waarschijnlijk bij jou niet nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het kan ook magnesium tekort zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat weet ik, ooit geleerd, google maar eens op trillend oog door magnesium tekort
Wanneer ik mijn oog in een bepaalde positie plaats (kan even niet op een beter woord komen), heb ik daar ook last van. Hetzelfde geld voor mijn lip. Indien je dit (ongemerkt) ook doet, zou je dit kunnen tegengaan door erop te letten dat je het niet doet. Is dit niet het geval, zou het wel eens door vermoeidheid kunnen komen, of teveel blootstelling aan beelden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De enige troost, en die kan ook helpen om het te verminderen, is dat het ERG irritant aanvoelt maar dat niemand het ziet.

Ik heb het wel eens aan iemand gevraagd, of het er niet gek uitzag en toen bleek het niet zichtbaar (al trilde het vreselijk voor mijn gevoel). Inspectie in de spiegel bewees me dat het inderdaad niet te zien was.

Dus niks van aantrekken is een remedie, en heel licht masseren en JA meer slapen want het is toch een teken van oververmoeidheid