Is dit normaal bij een gekneusde ribbe ?

Ik heb ongeveer een half jaar geleden me heup/bekkenrand
gekneusd door een val.
Alleen heb ik hier af en toe nog steeds last van.
Bijvoorbeeld als ik heel druk heb gedaan. Dan heb ik de volgende dag erg pijn er aan.

Is het dus normaal als ik druk heb gedaan dat ik dan de volgende dag erg last heb ? En hoelang duurt het ongeveer tot ik helemaal geen last meer heb ?

alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Dit kan inderdaad vrij normaal zijn. Ik heb het ook aan mijn knie, ben ik ook ooit hard op gevallen en op het bot is een knobbeltje ontstaan. Dat voel ik nog steeds.

Het kan dus zijn dat je hier altijd last van blijft houden.

Als je er echter vaak last van hebt zou je met je huisarts kunnen overleggen of er iets aan te doen is wat de klachten doet afnemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat is normaal bij kneuzingen.
Mijn gekneusde ribbeb hebben nog heel lang pijn gedaan, zeker nog een jaar en gelukkig is het nu helemaal weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet ongewoon dat je na een forse kneuzing nog lang last hebt,zeker als je weer net even over je eigen grens bent heen gegaan roep je lichaam je een halt toe.Het is een van nature mee gekregen mechanisme om je lichaam te beschermen tegen overbelasting na een trauma en het is belangrijk daar goed naar te luisteren,dus weer even een beetje gas terug nemen.
Als continu de grens opzoekt duurt een herstel langer dan dat je op tijd stopt,om exact te zeggen wanneer je helemaal geen last meer zult hebben is niet mogelijk ,dat zou gokken zijn.