Normaal schommelt de bloedsuiker (bloedglucose) zo tussen de 4,0 en de 8,0 mmol/l.

Toegevoegd na 5 minuten:
Een normale nuchtere bloedsuiker (net zoals bij een niet-diabeet) is 83 mg/dl (4.6 mmol) of minder
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
prima antwoord!

Andere antwoorden (3)

Indien je geen diabeet bent is je glucosewaarde nuchter onder de 6.1 ( als het gemeten wordt met een "vingerprik" ligt dat nog iets lager ) 6-7 is aanbaardbaar maar niet heel goed, boven de 7 is actie gewenst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan mag de waarden eigenlijk niet boven de 6 zijn. Is het dat wel is onderzoek door je Huisarts aan te raden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de normaal-waarde is tussen 5 en 7 mmol. Na het eten gaat de suikerspiegel omhoog, na 1,5 uur is deze het hoogst, en zakt daarna weer terug naar de standaardwaarde( 5 tot 7).