Ik ben flink door mijn enkel geklapt bij het voetbal, ik verstapte me, en m'n voet kwam schuin terecht en ving m'n gewicht op, zie beschrijving.

Nu is het lichtelijk opgezwollen, maar ik kan echt niet normaal lopen. Ik heb nooit een serieuse blessure gehad. Maar als ik normaal probeer te lopen, ga ik echt over m'n pijngrens heen. Wat zou dit kunnen zijn? Maandag ga ik naar de doktor

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (5)

Maandag naar de dokter ja en nu koelen met ijs.

Als je er heel veel last van hebt even naar de eerste hulp.

Succes,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de dokter stuurt je zoiezo naar de eerste hulp dus kan je nu net zo goed naar de EHBO!!
Het zou kunnen dat je gewrichtsbanden uitgerokken zijn dus voor alle zekerheid toch maar een rontgenfoto van laten nemen maandag.
Beste is wat je nu kan doen is rusten, met je voet wat hoger op een kussen.

Toegevoegd na 1 minuut:
als de pijn niet houdbaar is even naar spoeddienst
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom niet vandaag? in het weekend is de EHBO ook open, de huisarts verwijst je hoe dan ook naar 't ziekenhuis voor foto enzo kan je net zo goed nu gaan ook gewoon omdat het prettig is tegen pijn..
Enkele jaren geleden heb ik hetzelfde gehad. Ik ben er ook nog een paar dagen mee blijven 'lopen' omdat ik dacht dat het gewoon verstuikt was. Maar uiteindelijk bleken mijn gewrichtsbanden gescheurd. Toch maar best vandaag naar een arts dus, voor onderzoek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je je voet nog kon belasten net nadat het gebeurd is dan is het waarschijnlijk een kneuzing,als je direct al niet meer kon belasten dan is er vermoedelijk meer aan de hand en moet je je laten behandelen door een arts of specialist.
het kan dan inderdaad zo zijn dat er iets gebroken en/of gescheurd is.
Nu koelen,hoog houden en pijnmedicatie,ook in bed even een kussentje onder de pijnlijke enkel en dan morgen even ter controle naar je Huisarts.
Nu niet gaan forceren,maar op geleide vn de pijn belasten,dus NIET over je pijngrens heen gaan,dat is nooit verstandig!!
Hopelijk valt het mee,beterschap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ben 3 jaar geleden door mijn enkel gegaan en ben direct naar de spoedeisende hulp gegaan nix gebroken, na 2 weken kon ik nog niet lopen en ben na de fysio doorgestuurd en wat blijkt? mijn enkelbanden gescheurt, mijn advies laat het goed na kijken, ik kan nog niet goed lopen door verkeerde diagnose

suc6