Wat kan je na een hersenschudding doen die niet na 3 dagen overgaat en de hele dag hoofdpijn hebt, misselijk bent en moet overgeven ?

Welke medicijnen heb je ervoor nodig ? En is het goed om ijsklontjes op je voorhoofd te doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hup naar de dokter 3 dagen misselijk en overgeven is veel te lang.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De oude manier werkte altijd uitstekend : liggen, rust, verduisterde kamer en geen geluid. Saai, ik weet het, maar als je gezellig achter je computer (of met je telefoontje) vragen op GV zit t stellen - en ongetwijfeld andere dingen zit te doen waar je je ogen en je hersens voor nodig hebt - is het natuurlijk niet zo gek dat je klachten nog niet over zijn........:S

Antwoorden (4)

Het is verstandig om naar de huisarts te gaan. Hij/zij zal doen wat het beste voor jou is. Wij kennen jouw situatie niet en kunnen er dus moeilijk wat over zeggen.
Wat wel belangrijk is, is goed drinken en veel rust.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoals de persoon hier boven mij al zegt. Wij kunnen je niet precies helpen, omdat we je situatie niet precies kennen daarom is het beter om naar een huisarts te gaan. Meestal zal hij/zij voorschrijven om platte (bed)rust, voor een aantal dagen. Dat is een van de belangrijkste dingen.

"Afhankelijk van de ernst van de klachten zal u één tot meerdere dagen in bed moeten blijven, het best in een verduistere kamer. Na de eerste 24 uren moet u geleidelijk aan opnieuw uit bed komen. Doe dit niet te snel. Een mogelijk schema is bv. de tweede dag 3 keer een half uur, de volgende dag 3 keer een uur, de vierde dag 3 keer twee uur, de vijfde dag alleen in de middag nog een tweetal uren rusten, enz. "

De bron kan je eventueel verder helpen.

Veel beterschap!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan het best zo vlug mogelijk naar het ziekenhuis gaan en daar een hersenscan laten nemen om eventuele bloeding op te sporen! Probeer ook eens het alfabet op te noemen zo snel als je kan, lukt het niet en kan je snelle bewegingen niet volgen, nogmaals naar het ziekenhuis! Ik spreek uit eigen ervaring.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een ernstige hersenschudding kan langer duren dan 3 dagen (3-4 weken)
Ga naar de huisarts voor advies.

Maar misschien heb je een whiplash? (ik weet niet hoe je aan de hersenschudding komt)
Dat heeft dezelfde verschijselen in de begin fase.

Geen pillen zomaar nemen, zoek medische hulp.
Bij allebij!Een hersenschudding kan een heel langdurige nasleep hebben, als je er niet voorzichtig mee om gaat.(chronische hoofdpijn bv)