Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Ik heb al heel lang last van me maag, wat is er aan de hand?

Ik ben al meerdere keren naar me huisarts geweest, ze wil me nog even aan de omeprazol (maagzuur aanmaak remmers) houden en hopen dat het overgaat.
Een vervolg onderzoek zou namelijk erg vervelend zijn en dat willen ze uitstellen (camera in me keel naar me maag toe)

Ik heb al ongeveer een jaar toenemende last van me maag, ik ben soms misselijk, heb vaak pijn in me maag.

Ik moet altijd wat eten in me maag hebben anders gaat me maag trekken, dat betekent dat ik 6x op een dag wat eet. (maar niet meer dan normaal)

Heb voordat ik omeprazol kreeg een paar keer zelfs echt een aanval gehad, dat ik helemaal zweet, paniekerig ben en duizelig wordt van de pijn en het vervelende gevoel in me maag. Heb me echt dood en doodziek gevoeld.

Ik heb geen last van pittig eten, echter wel van koffie. Alcohol kan ik ook lang volhouden. Scherpe medicijnen (ibuprofen bijv.) gaat ook echt niet goed. Ik merk ook dat vermoeidheid en stress invloed hebben op me maag.

Toegevoegd na 10 minuten:
Kan dit misschien een maagzweer zijn? Of is dit iets anders? Wie herkent dit? Tips om het sneller te laten herstellen?

Iets wel of juist niet eten? Iets anders?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik herken je klachten. De pijn kon soms zo hevig zijn dat ik dacht dat ik een hartinfarct had. Bij mij is wel een gastroscopie gedaan, geen prettig onderzoek maar ook weer niet het einde van de wereld. Ik bleek een maaghernia te hebben. Ik slik nu 80 mg Nexium per dag en ik beweeg heel veel. En vooral het bewegen zorgt ervoor dat het eten uit mijn maag gaat en ik er geen last meer van heb. Als ik in training ben voor de Vierdaagse kan ik zelfs de Nexium achterwege laten en heb ik nergens last van. Alcohol heeft wel degelijk invloed op je maag, niet dezelfde avond, maar de dag erop, want dit verhoogt de zuurgraad in je maag. Ibuprofen is strikt verboden als je maagpatient bent (kun je zelfs een maagbloeding van krijgen) alleen paracetamol is toegestaan. En als je last hebt een glas lauwe melk wil bij mij nog wel eens helpen. En inderdaad zoals hierboven al werd geschreven geen paprika, sinaasappelsap of citroen. Succes ermee!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100