Re:Steken in Linker borst, podb 2 jaar, 6 maanden geleden
Pijn op de borst kan een alarmsignaal zijn dat er iets mis is met uw hart. Neem daarom contact op met uw huisarts, om een ernstige oorzaak van uw pijn uit te sluiten.
Daarnaast zijn er meerdere minder ernstige aandoeningen die de klachten geven die u beschrijft.
Overleg even met de huisarts, en met deze klachten liefst met spoed, nogmaals om een mogelijk ernstige cardiale oorzaak uit te sluiten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat betekent dat je toch naar de dokter moet! ik wil je niet opjagen maar met dat soort klachten zou ik geen risico nemen. succes iig!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmm, ik denk dat ik maar langs de huisarts ga.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beter laat dan nooit. mijn vriend had het laatst ook en wou ook niet naar de dokter...uit angst dat er wel iets aan de hand was....(er zijn hartproblemen in de familie) hij is nu geweest...er was niets aan de hand! voor de zekerheid toch gaan!
Dat betekent, dat je als de donder naar de huisarts moet? Vergeef me mijn bemoeizucht, maar dit klinkt me niet goed in de oren, schroom niet, en bezoek die enge man / vrouw met de witte jas

Dat lijkt me een beter idee dan hier een goed antwoord afwachten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kunnen heel veel dingen zijn. Je moet je in ieder geval niet te druk maken. Zo kunnen groeipijnen een oorzaak zijn. Spierspanningen, het kan ook vanuit je middenrif komen en nog veel meer onschuldige dingen. Een hart probleem gaat vaak gepaard met een enorme druk op je borst met uitstraling naar je arm, schouder, en/of kaken en kortademigheid.Het beste is uiteraard om even contact op te nemen met je huisarts al is het maar voor je eigen gemoedsrust. Ik zeg dus niet dat het onmogelijk is dat het van je hart af komt maar wel dat die kans zeker als je jong bent vele malen kleiner is, dan dat het iets onschuldigs is.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de dokter niets kan vinden dan kan het komen door roken of een slechte slaaphouding (Dat je 's nachts op je arm gaat liggen ofzo) Lig je altijd op je linkerzijde?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan ook veroorzaakt worden door angst/paniek, waardoor je onbewust verkeerd gaat ademen en je hart te weinig zuurstof krijgt. Heb je veel stress? Even langs de huisarts gaan om ernstige problemen uit te sluiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan dan niet diep ademhalen want het steekt dan nog erger.
Verkeerde ademhaling, hyperventilatie lagen aan de basis en de gladde spierjes veroorzaken steken.
Best is eens langs gaan bij de huisarts om toch die zekerheid te hebben en niet bang zijn.