Allergie voor fruit en noten. Maar niet voor al het fruit en nootsoorten!! Wat te doen?

Ik ben allergisch voor appels perziken amandelen walnoten, en nog een paar dingen. Is hier ooit nog iets aan te doen? Ik vind het namelijk wel erg lekker. Ik krijg als klachten jeuk aan verhemelte, en dikke lippen. soms ook weleens een soort van niezen en loopneus.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Er is zeker wat aan te doen, namelijk door middel van Bioresonantie. Ik ken diverse mensen die dmv bioresonantie van hun allergieën zijn afgeholpen! Eerst doen ze dan een of twee testen om te kijken welke allergieën je hebt en daarna gaan ze het behandelen. Je kunt altijd eens kijken op de website van mecebi voor meer informatie of hen bellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Vraag aan je huisarts een verwijzing naar een allergoloog. Die kan je testen op al je allergieën en kan je duidelijkheid geven over vrijwel al je vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
laat via je huisarts uitzoeken voor welke soorten je precies allergisch bent ( hij/zij verwijst je ongetwijfeld door naar een allergoloog ) .

Echter is er geen remedie tegen.( wel symptoombestrijding als je een keer een allergische reactie hebt ) Het enige wat je kan doen is de soorten waar je allergisch voor bent vermijden. Als je zelf weet dat de allergie niet al te erg is ( bijv. paar uur jeuk ) kan je heel af en toe wel eens wat nemen, echter helaas bij allergieën kan je het ook opbouwen. Dit betekent dat hoe vaker je iets eet waar je allergisch voor bent, hoe erger de reactie wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De allergoloog kan voor sommige allergieën immunotherapie geven, maar volgens mij alleen als je ernstige allergieën hebt.
(een allergie verergert trouwens vaak naarmate je het vaker gebruikt, dus ik zou het echt niet meer eten totdat je een medisch specialist hierover hebt gesproken) succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klinkt alsof je allergisch bent voor alle steenvruchten (vlezige vruchten met een harde pit).
Overleg met een allergoloog of een voedingsdeskundige op dit gebied over hoe je misschien toch dit fruit kunt eten (het is niet gegarandeerd, maar soms kun je ze wel eten als ze bijvoorbeeld gekookt zijn of ingemaakt).