Mocht je t hebben dan zal je dat vast van een huisarts ofzo hebben gehoord immers fibromyalgie wie kent dat?
Je antwoord in deze moet je dus ook via je huisarts verkrijgen.
Wel kan ik je naar wat info verwijzen waar ook behandeling besproken word:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Fibromyalgie

Toegevoegd na 5 minuten:
Nooit zelf gaan knutselen aan je gezondheid das t meest dierbare toch?
Op eigen houtje dingen gaan slikken is niet verstandig.
Het googlen op ziektesymptomen geven vaak de ernstigste ziektes tot gevolg wat in de meeste gevallen niet jouw ziekte is dus gewoon naar je huisarts die heeft er verstand van en zoniet verwijst ie je door.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+!
Patiënten met fibromyalgie hebben over het algemeen weinig baat bij pijnstillers. Sommige patiënten ondervinden enige verlichting van paracetamol. Ook zijn er paracetamoltabletten met codeïne op recept verkrijgbaar. Codeïne versterkt de werking van paracetamol, maar geeft ook meer bijwerkingen zoals een verminderd reactievermogen en obstipatie.
Naast paracetamol bestaat er een andere groep pijnstillers, de zogenaamde onstekingsremmende pijnstillers (NSAID's). NSAID's kunnen echter weer maagklachten veroorzaken en het effect van deze pijnstillers op de pijn is matig.
De arts kan ook besluiten om een van de nieuwere pijnstillers zoals Tramadol voor te schrijven. Tramadol wordt door een deel van de patiënten echter weer matig verdragen.

Veel deskundigen veronderstellen dat fibromyalgie mede ontstaat door "verzuring". Als het lichaam te weinig zuren kan afvoeren via de uitscheidingsorganen (lever, nieren, longen en huid) stoot het bloed het teveel aan zuren af naar de omliggende weefsels zoals spieren, pezen, onderhuids bindweefsel en de gewrichten. Er is dan sprake van weefselverzuring met alle herkenbare gevolgen van dien.
Door voor een uitgebalanceerd voedingspatroon te gaan kiezen zoals hier beschreven: http://www.fibromyalgie.nl/?content=63 wordt het lichaam minder belast en zal het beter gevoede lichaam zich sneller kunnen herstellen.
Amadea
12 jaar geleden
Voor fibromyalgie zijn geen medicijnen beschikbaar. Soms word er wel extra vitamine B12 geinjecteerd die de klachten tijdelijk verlicht. Ook is er een massage die het topje van de pijn kan wegnemen. Dit hoeft niet altijd zo te zijn. Voor de massage kun je terecht voor info op www.fibromassage.nl.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Medicijnen die men voorschrijft zijn meestal voor de symptomen te bestrijden.

Volgens het National Institute of Arthritis and Musculoskeletal and Skin Diseases „kunnen fibromyalgiepatiënten baat hebben bij een combinatie van oefeningen, medicijnen (symptoom bestrijding), fysiotherapie en ontspanning”. Andere behandelingsmethoden kunnen massagetherapie, stressbeheersing en rekoefeningen omvatten.
Maar voor iemand die voortdurend pijn heeft of moe is, kan oefenen onmogelijk lijken. Daarom doen sommigen de aanbeveling heel langzaam te beginnen.
En raadpleeg beslist uw dokter voordat u met een oefenprogramma begint.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Medicijnen zijn geen wondermiddel. Ze kunnen soms verlichting geven, maar werken niet bij iedereen en ze kunnen bijwerkingen hebben. Elke vorm van pijn vraagt om een andere aanpak. Daarbij reageert ieder mens anders op medicijnen. De een is gebaat bij een dubbele dosis paracetamol, terwijl de ander veel meer baat heeft bij amitriptyline. Het is dan ook verstandig een medicijn een aantal weken te proberen om te kijken of het werkt en of de bijwerkingen niet te sterk zijn.
Magnesium mag je gerust eens proberen maar ik denk niet dat je daar wonderen moet van verwachten.
Medicijnen hebben bij de behandeling van fibromyalgie bij voorkeur slechts een aanvullende rol naast bewuste leefgewoonten en bewegingstherapie. Ze zijn bedoeld om de vicieuze cirkel te doorbreken die kan ontstaan bij pijn. Het merendeel van de mensen met fibromyalgie heeft geen baat bij het langdurig gebruik van medicijnen.
fremar
12 jaar geleden
Ik ben altijd meer van het alternatieve dus lees de link is. Misschien heb je er iets aan. je unt altijd even googlen op fibromyalgie en voeding of kruiden. Ik weet dat finromyalgie een naam is voor vreemde klachten die niet echt goed medisch vastgesteld kan worden. hetzelfde geldt voor het cronisch vermoeidheid syndroom. Is ook een verzamelnaam van verschillende klachten
http://www.fibromyalgie.nl/?content=63

http://www.sana-life.be/2009/01/fibromyalgie-en-zijn-behandelingen/

Om de zuurgraad van je bloed te herstellen kan je ook zuiveringszout gebruiken
Lees bijvoorbeeld:
http://www.alkalife.nl/natrium-bicarbonaat.html?utm_nooverride=1&gclid=CJvQv4as2aoCFcaDDgodEBW-7g
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo Astrea,

Zelf ben ik net gestart met fibrofit. Het is een voedingssupplement die je spieren laten ontspannen en is een uitgebalanceerde combinatie van magnesium en valeriaan en heeft een ontspannende en rustgevende invloed.

Ik las dat op onderstaande website.

groetjes
Mark
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hallo, zelf ben ik ook een fibromyalgiepatient,er zijn jammer genoeg geen medicijnen voor deze ziekte. Zelf heb ik pijnstillers maar ik raad je aan om wel in beweging te blijven op de sportschool en zorg dat je niet al te zwaar wordt. Wat mij ook erg goed helpt is af en toe naar een warm land gaan om weer bij te tanken. Bij de reumatoloog
zijn er boekjes met adviezen om zo goed mogelijk hier mee om te gaan. Ik wens je veel sterkte.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet met medicijnen te genezen ,je moet het echt hebben van de pijnstillers en ontstekingsremmers.Je kunt het beste met je Huisarts of Specialist overleggen.