Wat moet je doen met een "vetpens" ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en ze na het bakken zeker niet opeten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niets.
Je hoeft er niets mee te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volstoppen met gevulde koeken!!
j5m
12 jaar geleden
Wat spreek jij oneerbiedig over je eigen lichaam.

Antwoorden (7)

Minder eten en meer bewegen.
Geen bier drinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt 2 dingen doen: accepteren of oefeningen doen om hem weg te krijgen
12 jaar geleden
beter op je voeding letten, minder snacken en meer gaan bewegen. Er zijn genoeg voorbeelden van mensen die redelijk veel te dik waren en binnen 4 maanden een écht strak figuur kregen dmv een goed streng regime. Discipline, hup, naar de sportschool!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik je gevulde koek zie weet ik t wel,stoppen met je genots food n drinks

Toegevoegd na 8 minuten:
O ja n veel google-n naar cardio oefeningen je eigen advies opvolgen dus

Toegevoegd na 8 minuten:
O ja n veel google-n naar cardio oefeningen je eigen advies opvolgen dus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat ik voorop stellen dat het hebben van een bierbuik / vetpens geen schande is, ondanks al het commentaar wat je erop zou kunnen krijgen. Ligt helemaal aan jouzelf of je een vetpens als hinderlijk ondervind ja of nee. Klinkt misschien vreemd, maar ik zit lekkerder in mijn vel door mijn pens. Ik voel mij nou compleet, klinkt misschien vreemd, maar denk er maar eens over na.... *

*heb er eerst om moeten lachen, van die vrouwen, die vinden dat ze in een verkeerd lichaam zijn geboren, of mannen, die liever een vrouw willen zijn... MAAR nu weet ik wel beter, een buikje, bierbuik of vetpens kan onderdeel zijn van jouw identiteit, net zo goed als een vrouw die een man wil zijn en andersom, ik hoop dat ik dit goed uit heb kunnen leggen, anders mag je altijd een persoonlijk bericht achterlaten, of een reactie achterlaten, dan zal ik graag een poging doen het beter uit proberen te leggen...

Als je je vetpens zat bent, dan zou ik een paar dingen aanraden
A) sporten -alleen een sport die je leuk vind en die je ook langere tijd vol kan houden, denk aan hardlopen, zwemmen, mountainbiken e.d-
B) water drinken
C) frisdrank, bier of alle andere dikmakers laten staan
D) naar een dietiste gaan, dat hoeft tegenwoordig volgens mij niet eens meer via de huisarts...?

Ik zelf krijg veel kritiek op mijn pens, maar het deert me niet, het is maar net waar jij zelf gelukkig mee kan zijn, ik bedoel, men walgt toch ook niet bij het zien van een hoogzwangere vrouw, met extra kilo's en een dikkere buik dan anders? Ook al is dat maar tijdelijk en komt er een baby bij kijken? <----- zal voor velen ook nog een verschil uitmaken...!!!

Conclusie, heb je een vetpens en ben je er ongelukkig mee? Doe wat je kan en probeer alles om er van af te komen, zoek desnoods hulp.

Heb je een vetpens en kun je er om wat voor reden dan ook, tevreden mee zijn? Laat het voor wat het is, ook al krijg je kritiek en hoongelach over je heen.

Liever een bierbuik / vetpens dan een anorexia figuur..

PS Er van uitgaande dat je als vraagsteller ook zelf een bierbuik / vetpens hebt???

Het woord vetpens klinkt negatief, maar ook dat woord heeft geen vat meer op je, zodra je jezelf als (dikkerdje) kan accepteren zoals je bent, niks van aantrekken, kritiek krijg je toch wel, zo zijn mensen nou eenmaal!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je in de eerste plaats afvragen hoe je je voelt. Is dat goed dan vinden kennelijk andere mensen dat je te dik bent. Maak er dan verder ook geen probleem van. Loop je blauw aan wegens zuurstofgebrek als je je schoenveters strikt dan lijkt me overgewicht niet uitgesloten.

Bij mannen, maar ook bij veel vrouwen, gaat overgewicht vooral en in de eerste plaats in de buik zitten. Logisch, want dat is een lekker groot oppervlak en bovendien zit het daar niet gauw in de weg. Alleen, wij mensen hebben ooit geleerd om op twee benen te lopen en daardoor wordt die buik een nogal vooruitstrevend orgaan. Bovendien worden broeken ondingen om fatsoenlijk te dragen wegens teveel aan taille.

Bewegen? Natuurlijk, helpt prima om die vetpens in stand te houden! Want dat bewegen lukt prima van cafetaria naar cafetaria of van frietkot tot frietkot.

Als je bedenkt dat je op één hamburger een marathon kunt lopen en dat een volwassen man in hoog tempo twintig flinke trappen moet beklimmen om een boterhammetje te verwerken kun je zelf wel beredeneren dat het handiger is om dat boterhammetje te laten staan dan al die trappen te beklimmen.

Natuurlijk is lichaamsbeweging goed, want het helpt om insulineresistentie tegen te gaan. Maar het allerbeste tegen die insulineresistentie, de hoofdoorzaak van overgewicht, is het zoveel mogelijk vermijden van snelle koolhydraten, oftewel geraffineerd voedsel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een koolhydraad dieet zou ik je aanbieden. Veel fruit en groenten eten en volkoren brood en natuurlijk bij het ontbijt een versgeperst sinasappelsap drinken en karnemelk is ook heel goed en een bord brinta vooral in combinatie met sinasappelsap. Groenten als broccoli zijn helemaal goed en bonen ook afgewisseld met rundvlees en af en toe vis ipv vlees.

Dit zorgt er weer voor dat je een betere stoelgang krijgt maar ook een vol gevoel. Dit heeft een voordeel dat je met minder calorieen vol zit en dus niet snoept. 3 liter water maximaal per dag, eerst 1 of 2 glazen, dan wachten tot je geplast hebt en dan weer drinken.

En iedere avond een uurtje stevig wandelen is beter dan hardlopen, en dit afsluiten met buikspieroefeningen. Veel beweging zorgt ook voor een goede stoelgang.