Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een verkeerde beweging gemaakt met mn voet nu voelt het als ik em naar binnen draai alsof er iets op knappen staat wat kan dit zijn?

Ik kan wel gewoon lopen vooral het naar voor en achter en links en rechts bewegen doet heel pijn en ik kan hem niet gewoon ontspannen dan doet het pijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee het is niet echt warm en ook geen echt andere kleur

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ik vermoed dat het dan een verstuiking is. Een kneuzing zou een andere kleur huid geven. Gewoon even rustig aan doen en eventueel ondersteunen met een drukverband/ sporttape.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je enkel kan verstuikt zijn. Bij een verstuiking van de enkel worden de enkelbanden verrekt en soms zelfs gescheurd. Een verstuikte enkel doet meestal zoveel pijn dat staan of lopen moeilijk gaat.

Een verstuikte, of verzwikte enkel, kan ontstaan door een onverwachte verkeerde beweging, waarbij de voet te ver naar binnen of buiten klapt. De gewrichten en de enkelbanden van de voet worden dan overbelast.

Begin zo snel mogelijk met koelen na de verstuiking.
Geef de enkel rust. Leg je voet omhoog tot de ergste zwelling weg is. Dit duurt normaal gesproken twee tot drie dagen. Herhaal het koelen zo’n vier tot vijf keer per dag. Je enkel zal minder dik worden en ook de pijn zal verminderen.

Neem contact op met je huisarts:
- als de enkel direct flink gezwollen is.
- als lopen of staan meteen na de verstuiking erg moeilijk of helemaal niet gaat.
- als pijn of zwelling na twee tot drie dagen helemaal niet minder wordt.
- als je vermoedt dat de enkel gebroken is; bijvoorbeeld omdat de stand van de enkel abnormaal is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding