Het kan lang duren, helaas... Mijn moeder heeft 22 jaar geleden trombose gehad, en die heeft soms nog steeds pijn. De ergste pijn gaat in het eerste halfjaar weg, maar daarna kun je nog steeds last krijgen. Met fysiotherapie kan je je benen trainen, dat er meer bloedvaten terugkomen, waardoor de pijn minder kan worden. Praat er eens over met een arts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hangt er helemaal vanaf.
Als je been opgezwollen is en de trombose net vastgesteld is, dan is het pijnlijk en voelt het aan alsof het in brand staat.
Zodra de druk op het been afneemt, door bijvoorbeeld zwachtelen en het been hoogleggen, neemt de pijn ook af (bij mij binnen een week bij een trombose in de lies die na pas na een tijdje ontdekt werd, en binnen 2 dagen bij een trombose in kuit die snel ontdekt werd).
Afhankelijk van hoe lang je 'doorgelopen' hebt met dat been, kan het langer duren dat je pijn hebt.
In principe moet de pijn verdwijnen zodra de zwelling afneemt, hoewel je nog lang daarna elke keer als je been weer wat opzet, gevoelige plekken kunt krijgen (daarom is het dragen van een steunkous zo belangrijk).

Los daarvan bestaat er een aandoening die posttrombotisch syndroom wordt genoemd, wat op kan treden na een trombose, en erg pijnlijk kan zijn.
Het dragen van de steunkous en flink bewegen (wandelen, fietsen) kan het optreden van posttrombotisch syndroom waarschijnlijk voorkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vak zie je dat als de behandeling goed aanslaat en de roodheid en zwelling afnemen de klachten ook vanzelf minder worden.Dat kan soms even duren,er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen op de regel.Vaak zijn dat patienten met zwakke/slechte vaten en dus chronische klachten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hangt af van jouw persoonlijke situatie. Als er sprake is van een trombosebeen, dan is snel ingrijpen in ieder geval noodzakelijk. Een trombosebeen ofwel diep-veneuze trombose kan namelijk leiden tot een longembolie.