Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan een goedaardige tumor veranderen in een kwaadaardige tumor?

ik heb een goedaardige tumor maar ben benieuwd of het kan veranderen in een kwaadaardige tumor.
ik laat het sowieso weg halen maar pas als ik wat ouder ben
En heb liever iets later een operatie.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is onmogelijk hier te beantwoorden , nee ! Meestal niet daarom heet het goedaardig . Maar vraag dat aan je behandelend arts . Het beste er mee .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Laat het nu verwijderen, nu is het waarschijnlijk nog een kleine tumor, je hebt kans dat als hij groter wordt, dat risicovoller wordt. Bespreek dit eens met je ouders en je behandeld arts.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ja, dat kan zeker. Een tumor bevat meestel een ongunstige DNA mutatie. Maar dat kan altijd verder muteren.
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Tsja, in theorie kan dat zeker. Hoe groot de kans is, dat dit gebeurd is echter nogal afhankelijk van het type tumor waar we het over hebben.
Om maar een voorbeeld te noemen: een lipoom (een vetbultje) kan in theorie kwaadaardig worden, maar de kans is zo klein dat iedere arts je zal vertellen dat dit nooit zal gebeuren. Zo zijn er ook goedaardige bultjes, die zo vaak kwaadaardig worden, dat ze bijna als kwaadaardig behandeld worden.

Dus, wat voor tumor heb je?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Juiste antwoord. Sommige tumoren wel, andere nooit of bijna nooit.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding