Vanwaar die hoofdpijn?

Ik heb net 2 weken vakantie gehad en nu ik weer aan het werk ben (autospuiter) heb ik al 3 dagen hoofdpijn savonds. Ik heb altijd mijn spuitmasker op tijdens het spuiten waar zou dit toch aan kunnen liggen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (9)

Als je tijdens die vakantie geen hoofdpijn had is de kans misschien groot dat de oorzaak bij jou werk ligt.
Door enkele dagen vrij te nemen en te kijken of de hoofdpijn aanhoud kun je misschien ontdekken of dit zo is.
Anders raad ik jou aan om naar je huisarts te gaan .
Misschien heeft het ook nog een andere oorzaak.
Hoge bloeddruk misschien (alleen ik ben geen dokter)
12 jaar geleden
j5m
12 jaar geleden
Autospuiter is en blijft mooi werk maar de bescherming kan weleens te wensen overlaten.
Controleer je masker en kijk of er geen beschadigingen zijn.
Het is ook de plicht van je werkgever om dit regelmatig te laten controleren.
Ik denk dat je ondanks je masker toch nog de dampen binnen krijgt en die veroorzaken hoofdpijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het ligt voor de hand om de hoofdpijn in verband te brengen met je werk, maar dat hoeft natuurlijk niet per se! Op het werk kan je hoofdpijn krijgen van: stress, koffie, lawaai, verkeerd licht, verkeerde houding van staan/werken, slecht zien, oplosmiddelen, stof. Er zijn nogal wat oorzaken denkbaar dus. Als je wilt laten uitzoeken of er een verbinding is met arbeidsfactoren, zal je bovenstaande factoren en nog een aantal andere moeten uitsluiten/uitzoeken. Een arbeidshygienist kan je daarmee van dienst zijn, je baas zal voor de kosten moeten opdraaien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien dat het komt door een bepaalde druk die je voelt omdat je weer aan het werk moest. Een soort afkicken van de vakantie, een bepaalde spanningshoofdpijn die je daardoor kunt voelen.

Het kan natuurlijk ook met je werkomstandigheden te maken hebben. Misschien dat je ondanks het feit dat je het spuitmasker op hebt toch nog vluchtige stoffen inademt. Dat kunnen dampen van de te gebruiken verfstoffen en eventuele oplosmiddelen, verdunners zijn die vrij kunnen komen.

Belangrijk is om na te gaan of je hier nu pas last van hebt gekregen of dat dat eerder ook al het geval was. Misschien dat het spuitmasker (eventueel filter) moet worden vervangen. De afzuiging die naar ik aanneem in de spuitcabine aanwezig is werkt misschien niet goed. En werk je wellicht niet te lang achter in zo'n cabine. Ik neem aan dat hiervoor strenge arbo regels gelden.

Als het hier allemaal niet aan ligt dan lijkt het me verstandig om eens naar je huisarts te gaan, dit is eigenlijk zo wie zo aan te raden. Of eventueel je bedrijfsarts bezoeken.

Ik wens je toe dat je er gauw van verlost zult zijn.
12 jaar geleden
Je ogen en hersenen hebben een rustperiode gehad, nu moeten ze weer volop aan het werk, je doet tenslotte werk waar concentratie een belangrijke rol speelt, dus dat is vermoeiend voor je ogen en hersenen, waar je hoofdpijn van kunt krijgen, ook het veranderde ritme kan een oorzaak zijn, maar ga toch even naar een arts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mogelijk is je lichaam tijdens de vakantie weer schoon en gifvrij geworden, het is dan weer zoals het hoort te zijn.
Nu je weer in de spuiterij zit, komen er opnieuw giftige dampen in je longen en moet je lichaam zich weer even aanpassen.
Vergeet niet als je het kan ruiken, dat je dan ook al giftige dampen binnen krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gebeurt heel vaak dat mensen de eerste werkdagen hoofdpijn hebben of wat ziek zijn.
Andersom is ook wel het geval: De eerste vakantie dagen hebben mensen ook vaak een wat ziek gevoel of hoofdpijn.
Dit hoort bij het overschakelen van je ritme.
Probeer tussendoor als het mogelijk is een keertje extra naar buiten te lopen.
Misschien heb je ook last van de reuk waar je nu weer de hele dag in ben. (Verflucht)
Neem paracetamol, 1 of 2 tabletten per keer, maximaal 6 tabletten per dag. (verdeel wel over de dag)
Bij paracetamol is het advies:
Indien de klachten langer dan 14 dagen aanhouden dient u alsnog een arts te raadplegen.
Vertel hem ook welke zelfzorgmiddelen u gebruikt heeft en hoe lang.
Lees ook een bijsluiter van paracetamol even, als je deze nooit slikt.
Maar als je echt hevige steken heb, kun je ook eerder contact met huisarts opnemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga altijd een vast rijtje af:
Heb ik mijn haar gekamd en gewassen vandaag? (geloof me, als je lang haar hebt is dit meestal al genoeg om de hoofdpijn op te lossen,vreemd genoeg)
Heb ik voldoende water gedronken
Heb ik voldoende cafeïne binnengekregen (beetje verslaafde hierzo, zonder caffeïne worden je bloedvaten weer dunner en daardoor ook in je hoofd, daardoor hoofdpijn)
Ben ik moe
Ben ik ziek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaak is hoofdpijn aan stress gerelateerd,misschien moet je er weer even inkomen na zo'n vakantie periode.Blijft je hoofdpijn aanhouden is een bezoekje aan je Huisarts verstandig.Hoofdpijn kent ontelbare oorzaken,het is niet verstandig om zelf te blijven dokteren.