Hoe kom je van een zeer hardnekkige kriebel in je keel af?

Ik blijf er haast in hangen, in het hoesten. Stik haast.

Toegevoegd na 2 minuten:
Drop lijkt het alleen maar erger te maken en met zout water gorchelen is te goor voor woorden. Dat probeerde ik net en ik bleef er haast in hangen, net als in dat hoesten.

7.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga naar de dokter!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach Snuffel, je bent echt heel zielig!! Beterschap!
Snuffel
13 jaar geleden
Nu op dit tijdstip naar de dokter. Ik ga echt niet op de fiets nu. Dank je Platje, ik ben echt superzielig...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is al de 5e vraag over jouw kriebel. Kon je vanmiddag niet ff gaan. Moet je voorzichtig mee zijn hoor. Zou best eens zeer ernstig kunnen zijn.
Snuffel
13 jaar geleden
Ik begrijp je ergernis. Sla mijn vragen dan maar gewoon over. Nog vragen genoeg hier. Het waren overigens verschillende vragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt wel één grote familie?

Antwoorden (4)

Je kunt water drinken met vers citroensap, of een dropdrankje maken of kopen.
Het zijn echter oplossingen die maar even werken.

Als je er echt vanaf wilt, zal je keel eerst rust moeten krijgen: Door even niet te hoeven hoesten kan je keel gaan herstellen waardoor ook de hoestprikkel afneemt.
Daarvoor is maar een remedie: codeine.
Een klein pilletje en je bent urenlang van de kriebel verlost.
Neem even contact op met je huisarts, leg je probleem voor en hij of zij zal dan hopelijk een reeptje voor je willen klaarleggen.

Toegevoegd na 46 seconden:
reeptje? receptje bedoel ik natuurlijk ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tis vrijdag avond, dan staan ze niet te springen dat je om een receptje komt. En wellicht is het niet nodig dat het zo 'zwaar' moet zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
codeine is niet zo zwaar hoor, in sommige landen kun je het zo in de drogist kopen.
Ga ff langs de huisartsenpost anders joh! Ik zou er het weekend niet mee inwillen.
Succes ermee.
Wees niet bang. Er is nog nooit een gezonde man gestikt in de kriebelhoest, en jij gaat ook niet de eerste worden.
Als je paracetamol codeine in huis hebt, neem die dan. Codeine werkt hoestdempend. Verder, kan kleine slokjes water nemen werken. het is gewoon een kwestie van uitzieken en rustigblijven. Maar ik kan me inmiddels voorstellen dat je het aardig beu bent.
Oh, en mocht je roken??? Niet doen dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom een min???
wat jij hebt nu had ik ook last van een week geleden, na 1 week was ik er vanaf , ik gebruikte hoest siroop (daro) te koop bij apothekers en de kruidvat, dit help echt, of keel snoepjes , die helpen ook op korte duur, succes!

Toegevoegd na 35 seconden:
oh en ik moest nog zeggen hoest siroop werkt want het verzacht de keer en zal de kriebel aanzienelijk verkleinen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gorgelen met jenever. Echt het helpt. (Uitspugen mag).