Vermindering zwellig van ontstokenheid?

Ik heb een ontstoken teen door een ingegroeide nagel, als dit niet zo opgezwollen was zou ik de nagel makkelijk weg kunnen halen.

Weet iemand van een zalfje of iets in die richting dat de zwellig vermindert?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Zwelling van een ontsteking gaat niet weg als de oorzaak niet aangepakt wordt.
Ga naar de huisarts voor een juiste behandeling van je ingegroeide nagel en voor de juiste zalf voor je ontstoken teen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas is dit inderdaad denk ik wel zo. :/

Andere antwoorden (5)

Een zalfje zou ik zo eentweetdrie niet weten, wat je wel kunt doen is een paar keer per dag weken in water met soda, dat ontsmet, meestal verdwijnt daardoor de ontsteking en daarmee de zwelling. Beterschap!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Trekzalf dat is een blauwe tube als het goed is en is gewoon bij de drogist verkrijgbaar. Dit trekt ook vuil uit eventuele wondjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ook een voetbadje maken met biotex

Toegevoegd na 1 minuut:
betadine zalf, werkt ook desinfecterend
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
blijven koelen met ijs en zodra de pijn minder wordt dan klinkt heel raar maar chloor erop doen gaat echt geen pijn doen wordt alleen maar warm en dood de bacteriën is het binnen een dag of 2 over

Toegevoegd na 1 minuut:
je kan het het ook weken met biotex hier zitten enzymen in die ontstekingen ook doden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het ontstoken is dan is er kans dat er pus onder zit.

Ga 2 a 3 X per dag met je teen in warm water zonder toevoeging van iets want soda of biotex is heel slecht voor de huid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
artsen adviseren bij ontstoken vingers en tenen biotex
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn inderdaad nog artsen die dit doen,maar in feite is het achterhaald want je huid gaat erdoor kapot.
Daarom adviseerde de chirurg om gewoon kraanwater te nemen zonder iets erin.