pijn in de bal van mijn linkervoet. Paracetamol helpt niet. Heeft iemand een oplossing?

Last van een ingezakt middenvoetsbeentje....

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, maar de banden zorgen voor pijn , onder dat dikke deel bij mijn grote teen. dat is toch de bal?

Het beste antwoord

Veel voorvoetklachten kunnen met behulp van een ondersteunend voetbed of steunzool worden verholpen. De ondersteuning wordt onder de doorgezakte voorvoet aangebracht Deze opdruk zorgt ervoor dat de middenvoetsbeentjes worden opgedrukt en tijdens het lopen verminderde druk geven. Wanneer er onvoldoende demping in de voorvoet aanwezig is kan de steunzool worden voorzien van een verend, drukverlagend materiaal. Het dragen van steunzolen zal leiden tot een vermindering van je voetklachten.

De meeste zorgverzekeraars vergoeden, afhankelijk van uw polis, steunzolen en maatschoenen geheel of gedeeltelijk. Steunzolen worden vergoed vanuit de aanvullende verzekering en komen niet ten laste van je eigen risico.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Niet teveel gaan lopen en ijs erop
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ibuprofen 400 mg heeft mij heel erg geholpen na een operatie aan mijn pols. Paracetamol hielp niet, toen heb ik ibuprofen geprobeerd. 8 uur pijnvrij, en dat paste precies in de dagelijkse dosering van 1200 mg per dag!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Massage, inlegzool, wisselbaden (warm en koud water),
Ibuprofen of Naproxennatrium (Aleve).

Let op!
Kijk eerst op http://www.bijsluiter.nl of u een van de pijnstillers/spierontspanners/ontstekingsremmers mag gebruiken naast evt uw eigen medicijnen.

Beterschap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk dat alleen een steunzool oplossing kan geven.
fremar
12 jaar geleden
Heb je geen ziekte van Kohler of is het echt een ingezakt middenvoetsbeentje? Bij de ziekte van Kohler gaan de pijnklachten vanzelf weer over maar is behandeling soms noodzakelijk.
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/78504-ziekte-van-kohler-1-en-2.html