Omdat je niet regelmatig rookt. Als je het maar zelden doet kan dat.

Toegevoegd na 31 seconden:
Door de vreemde stoffen die in je longen en je bloed doordringen
12 jaar geleden
Omdat er allerlei (giftige) stoffen en rook in je lichaam binnen komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat sigarettenrook o.a. koolmonoxide bevat is tijdelijk het zuurstoftransport van je bloed minder dan normaal.
Een tekort aan zuurstof veroorzaakt een duizelig gevoel en kan ook hoofdpijn veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe kan ik dit weg laten gaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel simpel: niet roken. Het verpest je gezondheid en het kost je in de loop der tijd handen vol geld.
De verslaving maakt dat je op latere leeftijd tot je spijt merkt dat je er heel moeilijk mee kan stoppen.
Bijna alle rokers hebben op latere leeftijd veel spijt dat ze ooit begonnen zijn.
Uit het feit dat je het effect nu merkt geeft aan dat je net begint, op den duur went jouw lichaam eraan en zal je geen last meer van dat effect hebben.
Als je dus eigenwijs volhoudt zal het ook vanzelf overgaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik rook al 3 jaar ongeveer 1x per maand gewoon simpelweg omdat het lekker vind dus ik raak niet verslaafd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je niet verslaafd was kon je zo stoppen, maar omdat je het "lekker vindt" ga je toch door.
Van roken kun je tumoren en kanker krijgen. Lees mijn vraag. ik ben 14 jaar en heb een tumor terwijl ik heel gezond leef. Ik heb er niet om gevraagd en kon het niet stoppen, jij kunt je kansen verminderen door te stoppen met roken! Ik dacht altijd: dat overkomt mij niet. maar ik was toch mooi wel een van de 30 per jaar!
Dus wees verstandig. Een mens heeft duizend wensen, maar een zieke maar 1:
Beter worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat laatste is een HELE goeie opmerking, als je maar lang genoeg rook, voel je het niet meer. Als ik 2 ++ kon geven kreeg je ze, maar we houden het gewoon bij 1 dikke vette +
Omdat ook Nicotine zeer toxisch is , vernauwt bloedvaten, vermindert bloed toevoer waarmee ook zuurstof en versnelt de hartslag.
Niet goed dus .
Staat trouwens op elk pakje vermeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Interessante link + ;-))
De onaangename gewaarwordingen bij het roken van de eerste sigaretten (duizeligheid, misselijkheid, hoofdpijn en braakneigingen) zijn het gevolg van de toevoer van nicotine. Deze gewaarwordingen verdwijnen door geregeld te roken. Het lichaam raakt gewend aan een zekere hoeveelheid nicotine. De negatieve effecten blijven echter: nicotine versnelt de hartslag, verhoogt de
bloeddruk, vernauwt de bloedvaten en versnelt de ademhaling.

Door de grotere belasting van het hart heeft het hart zelf een grotere behoefte aan zuurstof. Door de vernauwing van de bloedvaten zal de doorstroming verminderen, wat leidt tot afkoeling van handen, voeten en aangezicht.
Een ander effect van nicotine is de verhoogde afbraak van vitamine C.
Door dit alles kan je je dus 'groggy' voelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door de stoffen in de sigarettenrook. Als je rookt, vergiftig je jezelf een beetje, en dat voel je.
Als je vaker rookt, raak je verslaafd aan de nicotine en nemen die direct merkbare effecten van de vergiftiging af, tot je na een tijd roken beseft dat je veel minder lucht hebt, meer hoest, enzovoorts.
Als roker zeg ik: kappen nu je nog kunt... Zeker als je nu nog zo goed merkt dat een sigaret gewoon niet lekker is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt al veel goede antwoorden op je vraag gekregen,ik kan alleen maar advieseren om gewoon te stoppen met roken.Dat is voor iedereen beter,maar zeker als je direct na het roken al lichamelijke klachten krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik lees allerlei dingen
zoals gewoonlijk van de anti rokers die vaak zelf best gerookt hebben en gestopt zijn
zijn de ergstenicotine is niet toxic
goed is het niet
maar ikzelf ben overgestapt op de e smoker en damp 12 mg nicotine
duizelig??
nee!!

ik rook ook af en toe een sigaret smaakt dan niet zoals voorheen
en idd vreemd gevoel in je hoofd of milde hoofdpijn.
dit zijn de andere giftige stofffen omdst je lichaam het niet heel de dag door binnenkrijgt
maar door de nicotine komt het zeker niet hoor
anders zouden er ook geen nicotine pleisters en kauwgom bestaan.