Ik ben ontzettend vaak ziekerig en vermoeid. Ik heb al een tijd last van aambeien, bestaat er een verband tussen netgenoemde klachten en aambeien?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.6K

Antwoorden (5)

De aambeien zullen eerder een gevolg dan oorzaak zijn; als je algehele conditie slecht is zul je sneller kans op aambeien lopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het enige verband waar ik aan kan denken is, dat je door je ziek- en vermoeidheid, weinig beweegt dus veel zit. Je krijgt dan vaak moeite met de ontlasting en je hebt door het vele zitten veel druk op je anus. Dit kan aambeien veroorzaken.
Kan je adviseren om voor beide gevallen eens contact op te nemen met de huistarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee normaal gezien is er geen verband.
Het zou echter kunnen dat je voeding niet optimaal is omdat je vaak ziek en vermoeid bent.
Probeer toch wat meer vezels te eten. Zemelen helpen het beste. Je kunt zemelen kopen bij de drogist en bijvoorbeeld door de yoghurt doen. Een vezelrijke voeding bevat ongeveer 30 gram vezels per dag.
Drink veel water.
Gebruik niet te veel koffie, thee, koolzuurhoudende dranken en suiker.
Probeer toch ook wat beweging te hebben indien mogelijk.
Bij in-en uitwendige aambeien kun je Hemoclin gel toepassen. Dat werkt verkoelend, verzachtend, weefselherstellend en bacteriegroeiremmend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ziek en vermoeid is een teken van pfiver je moet er niet vanuitgaan hoor!! Je moet anders bloed laten prikken bij de huisarts veel succes xoxo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als dit al langer duurt, moet gewoon naar huisarts gaan en even bloed prikken, laat ook even op b12 testen, die word vaak niet meegenomen, maar kan heel belangrijk zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jc54
12 jaar geleden
Als er dan toch getest wordt, vraag of ze dan gelijk de schildklierwerking kunnen controleren. Deze zit ook niet in het standaard pakket. Bij te traag werkende schildklier heb je ook vermoeidheisverschijnselen.