bloed bij onlasting ?

paar dagen geleden had ik bloed bij ontlasting maar de volgende dag was het weer weg? wat kan dit zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Als het vers bloed was, kan dit duiden op een beschadiging van de darmwand of de aanwezigheid van aambeien.
Het kan ook verschil uitmaken of er alleen wat bloed aan de ontlasting "kleeft" of dat er een plas(je) bloed naast de ontlasting aanwezig is.
Als het eenmalig is zou ik mij er niet druk om maken, maar als het vaker voorkomt zou ik er zeker een dokter naar laten kijken.
Via internet en met de geringe informatie kan niemand een objectief oordeel geven. Ook ik niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
beste antwoord

Andere antwoorden (7)

Misschien een klein scheurtje in je poepgaatje ( Sory voor de vieze reactie ) en dat het nu weer heel is? Heb ik ook wel eens gehad
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag is was het vers of was het oud bloed het laatste is erger denk ik
of misschien heb je rode kool gegeten ?
of teveel koffie gedronken?
12 jaar geleden
capthavoc
12 jaar geleden
ja als je echt te sterke koffie, teveel koffie drinkt veranderd de zuur graad van je darminhoud en dat irriteert je darmwand en ook de kringspier dat kan ook leiden tot bloedingen zeker als gevoelig ben voor aambeien (een soort spataderen in je kringsluitspier).
Dit kunnen ook inwendige aambeien zijn,aan de binnenkant van de anus, die bij ontlasting beschadigd worden door het persen hierdoor komt er bloed mee met de ontlasting.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Dit kan het zeker zijn, zie het op mijn werk regelmatig, zeker als je wat hardere ontlasting hebt.
Waarschijnlijk een beginnende aambei.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarschijnlijk een gesprongen adertje, kan gen kwaad, als je veel of vaak bloed, moet je wel nar de huisarts
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het bloed helder rood van kleur was kan het van een inwendige aambei komen die gekwetst geweest is. Dat kan geen kwaad en verdwijnt vanzelf na genezing van het wondje.
Als het bloed donker of zwart was moet je naar de huisarts, dan kan het ernstiger zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als er bloed BIJ de ontlasting zit, kan het niet veel kwaad wanneer dat incidenteel gebeurt. Ik heb dat zelf ook wel eens. Dat kan dan inderdaad om een inwendige aambei of adertje zijn. Maar wanneer er bloed IN de ontlasting zit, dan zou ik maar naar de dokter gaan.