dringende vraag ik heb me oren opgerekt maar nu zit me oor vol etter en bloed hoe moet ik dit behanden en wat moet ik doen? ik maak me zorgen

ik rek me oren al jaren op maar zins kort ben ik weer begonnen. vandaag zat ik tv te kijken met een vriend en me rechter klier onder me oor was dik en ik kon me ader? of zo (geen verstand van) goed voelen. dit heb ik nog nooit gehad met oprekken en tot me schrik liep ik net na de spiegel en zag me oor onder de etter en bloed me oor is helemaal hard. ik weet op dit moment niet wat ik moet doen ik ga zowiezo de doctor bellen maar ik ben echt heel erg bang. vooral omdat het nog eerder is gebeurt ik heb er alcohol op gedaan (geen drank xD) en ik heb er een nat steriel gaasje om gedaan. ik heb nu vooral last van de rechter kant van me nek. dus niet van me oor. ik bel morgen het is nu onder tussen al 2 uur 's ochtends de doctor op. als jullie of jij,u me kan helpen hoor ik het graag groetjes delina alvast bedankt ;)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je oor oprekken? Wat is dat? Is dat een groot gat in je oor hebben, wat je steeds groter maakt met een ring ofzo?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat is wat jij bedoeld.. Ook wel 'tunnels'
Cryofiel
12 jaar geleden
Als hij ze oor wil oprekken, moet hij niet na de spiechel kijken, maar eerst fragen hoe ut moet. Alcohol erop is wel goed, en na de dokter is ook goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
`t is tog doctor en geen dokter je mot is needlnds leere!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb nu een soort gelijk probleem, dus zou graag willen weten wat de dokter er over te zeggen had en hoe het is afgelopen.

Antwoorden (4)

Misschien kwam er door dat rekken teveel druk op je trommelvlies, die dan scheurt waarna er pus en eventueel bloed uit kan komen. Als dit het is is het opzich niet erg en geneest het na een paar dagen wel ;)

De bron verwijst naar een ontsteking maar denk toch dat je er wat aan hebt, vooral dat gedeelte over druk op de trommelvlies ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk heb je een infectie gekregen door het oprekken. Je lymfeklier onder je oor is daardoor dik. Houd alles goed schoon met Betadine of alcohol en je kunt als je ze in huis hebt een Ibuprofen nemen.
Morgen even naar de huisarts,deze zal vermoedelijk een antibioticakuurtje voorschrijven. Beterschap!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet precies wat je bedoelt met ‘oren oprekken’ maar als dit betekent dat je je gehoorgang manipuleert ben je niet helemaal goed bezig. Het is zeker verstandig om snel naar de huisarts te gaan die te laten kijken wat de schade is. Als je trommelvlies kapot is moet de KNO-arts eraan te pas komen om de boel weer te repareren. Neem je in ieder geval voor om nooit meer voorwerpen e.d. in je gehoorgang te stoppen. Hoogstens druppels, voorgeschreven door een arts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi, dit heb ik ook weleens gehad. Je hebt nu een ontsteking aan je gat zeg maar. Het helpt om schoon te houden met alcohol, maar nog beter is om het met waterperoxide (kan je ook bij de drogist kopen!) te doen. Dit trekt het vuil eruit.
Je kan idd ook met ibuprofen beginnen.

Een arts schrijft wellicht fucidine (antibioticazalf) voor.

Meestal is het met 2 dagen zelf ook wel over hoor. Goed schoonhouden, niet aan je tunnel wroeten en draaien, en het is ook fijn om er afentoe iets kouds tegen aan te houden.

Succes!