Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb steeds steken aan mij hart wat kan het zijn , wat kan ik er aan doen?

Ik heb 3 maanden geleden een longontsteking gehad en tijdens het sporten voel ik er veel druk op en af en toe krijg ik steken wat kan het zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Drepolli
12 jaar geleden
Laat ff weten als je weet wat je hebt want ik heb dit ook, maar ook aan de andere kant
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb het ook maar ik weet niet wat ik er tegen kan doen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoet vroeg je aan je bel trekt, hoe beter het is. Toegevoegd na 1 minuut:
sorry 4 me bad nederlands:p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt de vraag blijven stellen, maar de antwoorden zullen vermoedelijk steeds hetzelfde zijn...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Handen achter je hoofd houden zodat je je breed maakt en 1 keer heel diep inademen. Dit zou genoeg moeten zijn om je probleempje te verhelpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar de dokter gaan en die om advies vragen, lijkt mij de enige juiste oplossing.
Die steken hoor je niet te hebben, zeker niet zo vaak.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar de dokter gaan lijkt me het verstandigst. Ik had dat ook en was naar de dokter gegaan en hij vroeg of ik veel kouwgum kauwde. Daar kan het ook aan liggen. Misschien kan hij je nog meer adviezen geven
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan ook een verkeerde manier van ademhalen zijn. Hierdoor kan je druk op je borst voelen dat lijkt op hartklachten. Maar het is natuurlijk verstandig om je even te laten onderzoeken om uit te sluiten dat er iets met je hart is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is waarschijnlijk niet je hart. het is waarschijnlijk een andere een spier wat dat veroorzaakt Als je een longontsteking hebt gehad moet je daar van herstellen en dat merk je nog.
Wat ik je kan adviseren in voor de zekerheid even naar de arts gaan. Hij kan dingen uitsluiten. Hier kunnen wij niet zeggen wat het precies is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vanwege je recente longontsteking zou ik het verloop van de klachten in de gaten houden.
Volgens mij is het onwaarschijnlijk dat het je hart is.

Komen deze klachten extra voor bij inspanning, dan zou je kunnen kijken of je kortademig bent.
Het kan ook een (onbewuste) paniekaanval zijn. daar reageert je hart sterk op maar het is niet gevaarlijk, zolang je geen hartritmestoornis is.

Gezien je specifieke situatie zou ik de arts even maar hart en longen laten luisteren.
Een beschrijving van wanneer de klachten optreden is dan heel nuttig.
Noteer dus wanneer het zich voor doet.
Longontstekingen kunnen naderhand storingen /complicaties geven, Sluit dat uit, is de beste raad die ik je in dit geval kan geven.

Sterkte!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding