uit ervaring kan ik zeggen dat je ook gerstekorrels kan krijgen op de slijmvliezen van de vagina.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
..au..men zegt dat je ze zelf kan verwijderen door ze door te prikken?
Rieneke1
12 jaar geleden
klopt, heb ik wel eens gedaan met een heel fijn naaldje, maar op die plek waag ik het niet, hij zit me niks in de weg! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
...bijna sluitingstijd. Blijft zo'n ding groeien? ..bij mij zit ie...ahum...ook op een 'lastige' plek...
Rieneke1
12 jaar geleden
nee, hij blijft niet groeien.
als hij bij jou wel groeit, is het wellicht iets anders, zoals een steenpuist die niet door wil zetten.
Die komen meestal in het gelaat voor, dikwijls rond de oogleden, maar ook wel op andere plaatsen.

Wat is het?
Een gerstekorrel (of milium) is een 1 tot 2 mm grote cyste gevuld met hoornmateriaal. Een gerstekorrel is volstrekt goedaardig.

Hoe ziet het eruit?
Gerstekorrel zien er uit als witte, halfbolle zwellinkjes op de huid. Meestal komen ze in het gelaat voor, vooral rond de ogen.

Wie krijgt het?
Gerstekorrels kunnen op alle leeftijden voorkomen.

Hoe ontstaat het?
Gerstekorrels kunnen spontaan ontstaan uit zogenaamde 'pluripotente cellen' uit het huidweefsel of de adnexen (talgkliertjes, haarzakjes etc). Ook kunnen gerstekorrels ontstaan op plaatsen van de huid waar blaren hebben gezeten. Ook na schaafwonden, huidverbrandingen en bestralingstherapie kunnen gerstekorrels ontstaan.

Hoe wordt het behandeld?
De gerstekorrels worden verwijderd door een kleine incisie met een mesje, waarna de inhoud er uit geduwd kan worden. Gerstekorrels hebben nog wel eens de neiging om na behandeling weer terug te komen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
We weten nu alles van de gerstekorrel behalve dat wat we wilden weten, namelijk wáár het allemaal kan. Jij geeft een 'meestal daar' antwoord, maar dan had je net zo goed niks kunnen zeggen want dat heeft de vragensteller ook al in de toelichting gezegd. - van mij.
Ceeve
12 jaar geleden
Ik wist niet dat jij er ook alles van wilde weten. Ik dacht dat de verwijzing duidelijk genoeg was en daardoor weet de vragensteller weer een hele hoop meer. Bovendien zeg ik dat ze ook op andere plaatsen kunnen voorkomen.