Regelmatig heb ik barstjes in mijn nagels steeds op dezelfde plekken sinds de laatste paar. Wat kan hiervan de oorzaak zijn en wat is hieraan te doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7K

Het beste antwoord

Ik heb hier zelf niet zoveel verstand van, maar ik ben even voor je op onderzoek uitgegaan ;-) Dit is wat ik heb kunnen vinden:

"Nagelverzorging is meer dan alleen de lengte bijhouden en af en toe eens een gekleurd lakje. Nagels en nagelriemen staan altijd bloot aan invloeden van buitenaf. Daardoor kunnen ze scheuren, breken, verkleuren, dof worden, etc. Door uw nagels regelmatig te verzorgen met de juiste producten, is dit te voorkomen en/of te herstellen. Dit kunt u – lekker luxe en pure verwennerij – laten doen bij een schoonheidspecialiste of nagelstylist, maar met deze huis-tuin-en-keukentips komt u zelf ook een heel eind.

---> • Vijlen, niet knippen! Vijlen stimuleert de nagelgroei en maakt ze ook steviger. En dan het liefst met een papieren vijl want die is vriendelijker voor uw nagels.

---> • Houd uw nagels en nagelriemen goed schoon en smeer ze dagelijks in met verzorgende crème. Daardoor ontstaat een dun beschermlaagje.

---> • Onmisbaar bij nagelverzorging is nagelolie. Eén keer in de week een nagelbadje, van warm water met een drupje nagelolie, doet wonderen. Vooral bij snel scheurende of splijtende nagels.

• Wilt u mooi glanzende natuurlijk nagels? Polijst ze dan voorzichtig met een papieren vijl en neem daarna een nagelbad.

---> • Breekbare nagels kunt u het beste rond vijlen.

• Citroensap is een goedkoop nagelverzorgingsmiddel. Een nagelbadje waaraan een paar druppels zijn toegevoegd laat de meest hardnekkige vlekken (nicotine en verkleuringen door nagellak)verdwijnen."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit zou een gebrek aan vit D kunnen zijn. Dit vind je in melkproduckten maar word ook weer aangevuld door de zon!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De scheurtjes kunnen door verschillende oorzaken ontstaan. Verkeerd vijlen is er een van, scheurtjes die met de glansvijl zijn ontstaan (de nagel is te dun en te kwetsbaar gemaakt) is een andere en allemaal zelf te voorkomen. Weet je niet hoe het werkt, bezoek dan eenmalig een specialist, laat deze het voordoen en de eerste keer de nagels verzorgen en daarna ga je zelf aan de slag.

Heb je altijd snel scheurtjes en loslatende laagjes dan kan het zijn dat je zwakke nagels van nature hebt en mogelijk kunnen vitaminepreparaten hier iets in betekenen. Maar direct kan je ook iets doen en dat is de nagel beschermen. De nagel moet zo gevijld worden dat je niet snel haaltjes of scheurtjes kunt krijgen. Let er hierbij bijvoorbeeld op dat je pas de vorm gaat vijlen waar de nagel voorbij de huid komt. Als je vanuit het hoekje van de nagel gaat vijlen, maak je de nagel onnodig kwetsbaar.