Hoe kan ik mijn blaas vergroten?

ik moet redelijk vaak naar de wc. maar vindt dit zelf nogal storend. ik heb het laten onderzoeken of er iets mis is en dat is het niet. dus geen blaasontsteking enz.

Het kan zijn dat ik een kleine blaas heb maar hoe kan ik dit vergroten? en is dit nog mogelijk ben 18 jaar

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.3K

Antwoorden (7)

je kan proberen heel veel te drinken en niet te gaan plassen (weet niet of het werkt, ben niet verantwoordelijk als het mislukt)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat moet je langzaam doen door gewoon te drinken - tussen de 2 en 3 liter per dag. En je probeert het regelmatig wat langer op te houden. Thuis is het veiligste. Maar later ook onderweg (evt incontinentiebroek als je dat prettiger vindt). Ik had hetzelfde en ging naar een arts toen ik het een keer in een bus een uur op moest houden en het uiteindelijk in mijn broek liep. Ik bleek toen een blaas van maximaal 250ml te hebben en zit nu boven het dubbele. Dat is normaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je moet proberen om je plas op te houden, en telkens een beetje langer. je kan ook je blaas kleiner maken doordat je heel vaak naar de wc moet gaan dan word je blaas vanzelf kleiner, dus dan moet het ook andersom werken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk is je blaas niet klein hoor, dat voelt vast alleen maar zo.

Niet gaan plassen bij een beetje aandrang, maar alleen bij hoge nood, waarschijnlijk kom jij nooit op dat punt van hoge nood doordat je blaas zich nooit tot zover gevuld heeft. Als je dit vaker doet, zul je merken dat je minder vaak heen gaat en dat het eigenlijk niks met de grote van je blaas te maken heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan je blaas trainen en op die manier vergroten.
Met een blaastraining leert u om niet meteen naar de WC te gaan als u moet plassen. U probeert steeds iets langer te wachten voordat u gaat plassen. Net zo lang tot er 3 tot 4 uur zit tussen de keren dat u moet plassen. Uw blaas went er zo aan om steeds voller te worden.

Begin uzelf te leren op vaste tijden te plassen. Na een paar dagen probeert u steeds tien minuten langer te wachten, later nog eens tien minuten langer. Probeer dit vol te houden totdat u om de drie uur naar het toilet gaat. Houd in het vervolg dit urineer-patroon aan.

Zittend op het toilet probeert u altijd uw urine nog tien seconden vast te houden.
Als u uw urine tien seconden kunt ophouden, kunt u -indien aanwezig- de kraan van de wastafel laten lopen. Terwijl u dit doet houdt u uw urine op.
Als extra moeilijkheidsgraad kunt u onder de douche, met volle blaas, proberen uw urine op te houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij verschilt het per persoon, maar zit het hem niet zozeer in de grootte van je blaas. Van een bepaalde hoeveelheid plas kan de ene persoon op knappen staan terwijl een ander nauwelijks in de gaten heeft dat het tijd voor het toilet wordt.Het gaat er ook om hoe goed jij je sluitspier beheerst. Dit kun je trainen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt je blaas niet groter of kleiner maken,die is zoals het is.Maar je kunt wel blaastraining toepassen evt onder begeleiding van een Fysiotherapeut.
Je moet niet bij iedere aandrang gelijk toegevn door te gaan plassen maar het plassen een klein beetje uitstellen.