ik heb weer last van blaasontsteking , kan dat komen omdat ik mijn vorige kuur niet af heb gemaakt?

Ik heb een blaasontsteking gehad en kreeg een kuur van een week maar ik heb de laatste pil niet ingenomen kan het daar door komen dat ik het weer heb?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is toch bekend, ALTIJD je kuurtje afmaken....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoek ook eens op andere blaasontstekings-vragen, als je het vaak hebt kunnen er ook nog andere dingen aan de hand zijn.
Kimath
12 jaar geleden
staat op het doosje en vermelden ze ook altijd bij de apotheek, kuur afmaken.
Het kan ook komen omdat je te weinig water hebt gedronken.

Antwoorden (4)

Ja, dat kan. Er staat ook niet voor niks op het doosje, kuur geheel afmaken. De kuur heeft zijn werk niet goed kunnen doen. Het heeft niet volledig de bacterie kunnen doden Morgen weer met je ochtendurine naar de huisarts en het opnieuw laten beoordelen. Geef dan ook aan dat je de kuur niet hebt afgemaakt!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook dat, maar wat ik zeg klopt ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad platje :)
+1
Je zal niet anders kunnen dan weer naar de huisarts gaan, en zeggen dat je de kuur niet hebt afgemaakt. Neem je urine alvast mee.
Wat je ondertussen kan doen is extra vitamine C nemen. Hierdoor wordt je urine zuur en daar kunnen de bacteriën niet tegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Water met citroensap. Heb je 2 in een. Extra vocht om te spoelen en het zuur, tegen de bacterien. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of cranberrysap, is ook goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en sowieso veel drinken...
Ja waarschijnlijk heb je een antibiotica kuur gekregen. En een kuur moet je altijd afmaken want anders komt het de volgende dubbel terug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat is waarschijnlijk de oorzaak. Dom, nu zul je weer een kuur moeten nemen en de kans dat je lichaam immuun gaat worden voor antibiotica weer groter.

Dus als je ooit een levensbedreigende infectie krijgt zal de antibiotica dan minder effectief zijn of zelf helemaal niet aanslaan als je immuun bent geworden. Dat kost dan allemaal extra tijd die erg kostbaar is op dat moment.

De kans dat je nu nog zieker en grotere blaasontsteking krijgt is ook groot, omdat je eerste kuurtje ook goede bacterien gedood heeft en de ziekmakende bacterien NU sneller kunnen groeien.

Echt, het staat niet voor niks op de verpakking dat je de kuur af moet maken, dus ook die laatste pil!