Ik heb wit-gevlekte onderbenen. Wat kan het zijn/waar kan het aan liggen?

De ene keer is het erger te zien dan de andere keer. Het is echt heel vlekkerig... Is er iets aan te doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
deze ga ik volgen! Dit heeft mijn vriendin ook. Heb je het ook op je armen af en toe?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het koud is, heb ik vaak een zuurstokroze (oranje-roze) vlekken op mijn armen. Maar niet die witte vlekken.

Antwoorden (2)

Ik denk dat je op bepaalde delen van de huid op je onderbenen pigmenttekort hebt.
Als je in de zon gaat zitten worden je benen bruin, maar de pigmentarme delen niet. Daardoor zie je de zomer witte vlekken. In de winter zie je dat minder dan als je huid gebruind is.

Er is niets aan te doen. Je zou je benen kunnen insmeren met zelfbruiner.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zelf heb hier sinds een paar maanden ook erg veel last van. alleen gaat dit bij mij gepaard met veel pijn in de benen.
er hebben inmiddels al meerdere artsen naar gekeken en de meeste weten niet zo goed wat het is helaas :(
het kan ook zijn dat je last heb van een zogenoemde marmerhuid. hier hebben meerdere mensen last van.
dit heeft iets met de doorbloeding van je huid te maken.
mocht je het toch niet helemaal vertrouwen zou ik even contact opnemen met je huisarts zodat die er eens naar kan kijken.