hou krijg je huidkorsten na een val soepel of zacht?

2 weken terug gevallen en had wonden op mijn vingers die nu gelukkig dicht zijn. Ze zijn alleen erg hard en ik vroeg me af of er een zalf of andere manier (huismiddeltje) bestaat om de korsten zacht te krijgen zodat ik mijn vingers weer kan buigen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.5K

Het beste antwoord

Biodermal littekenzalf maakt t soepeler en het geneest ook sneller.

Gezien de korsten op he vingers zitten is de kans groot dat je korstjes steeds weer stuk gaan. Niks op smeren, zoals hierboven gezegd is ook een optie, maar gezien de beweeglijkheid van je vingers zou ik voor biodermal gaan.

Helaas ben ik een ervaringsdeskundige wb letsel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat werkt niet op korsten, maar pas als de korst eraf is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker weten dat t wel helpt om de korsten en de huid soepeler te maken. Voor eventuele littekens doet t niet wat zolang de korst erop zit, maar t maakt de korst wel zachter en deze gaat er dan wel eerder af.
Als je daarna blijft smeren smeer je t op de huid en heeft t wel enig effect tegen littekens.
Vraagsteller vraagt om soepeler korsten en biodermal helpt daar tegen. I'm positive.
Jij hebt gelijk als je bedoeld dat t niet werkt om al littekens tegen te gaan.
Ik gebruikte biodermal ook altijd op korsten die steeds weer open barstten door beweging, zoals nek, handen, gezicht.
Met die zalf beweegt n stuk makkelijker!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb uit de antwoorden gekozen uit een olie die ik zelf in huis had omdat er niets opsmeren geen optie was namelijk door de beweeglijkheid van de vingers. Juist door de korsten werd het stijf en door de olie en later cacao butter 's nachts werd het toch wat soepeler. Inmiddels zijn de grote harde korsten eraf, is de huid eronder nog wat rood en gevoelig maar dankzij het smeren blijft het soepel. Iedereen bedankt voor de antwoorden!

Andere antwoorden (4)

Ik zou er niks opsmeren. Laat het zo genezen. Over een tijdje gaan ze er vanaf. Als je er vanalles opsmeert wordt het te week en gaan ze er eerder af dan de bedoeling is. Dat kan de wond weer opengaan. Je bent dan alleen maar langer onderweg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van mij ook een plus, dit is waarschijnlijk het beste
de korst is ter bescherming, onder de korst kan de huid beter helen.
Als je de korst te vroeg verwijderd begin je van voren af aan, het gaat bloeden ,komt weer een korst enz.enz.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Johannesolie werkt bij mij wel goed. Zit in kleine donkere flesjes en is bij elke drogist wel te koop.

Ik gebruik het niet voor korsten na een val, maar voor harde plekken op m'n voeten met een onbekende oorzaak. Dus ik weet niet hoe het voor valkorstjes werkt, kwaad kan het niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou er wat vaseline op kunnen smeren maar het beste is om het zo te laten.Is een natuurlijke wondbescherming en valt er vanzelf af als je huid eronder genezen is.