Armen doen pijn met hoesten, hoe kan dit?

Ik heb periode 's dat ik erg veel hoest. Als ik zo'n periode heb doet dit na een paar uur erg veel pijn aan m'n armen. Het voelt alsof de kracht van het hoesten ervoor zorgt dat m'n aderen extra druk in zich hebben. Dit resulteert in pijnlijke armen en tintelende vingers. Kan dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
21.4K

Antwoorden (4)

Met hoesten span je je spieren, dit kan misschien effect hebben op je armen. Het is maar een gissing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien dat de zenuwen of spieren dicht bij elkaar liggen ofzo?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien wordt er in de nek een zenuw geprikkeld tijdens het hoesten. Bij mensen met een nekklachten hoor je dit weleens. De pijnlijke armen en vooral tintelende vingers hebben vaak een neurologische oorzaak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je veel moet hoesten gebruik je spieren die anders meestal niet zo vaak gebruikt.Die spieren zijn door de stuwing (het hoesten) wat overbelast en dat resulteert in spierpijn klachten.