Waarom heb ik zoveel jeuk als het warm is?

Als het warm is dan kan ik vaak niet slapen van de jeuk en lig ik alsmaar te krabben in bed. Als het een normale temperatuur is, heb ik nergens last van!
Komt dit nou doordat je zweet en dat gaat jeuken of zo? Ik vraag wel eens aan andere mensen of zij er ook last van hebben met die warmte, maar tot nu toe zegt iedereen nee.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12.3K

Het beste antwoord

Wat Loenie zegt klopt!

Ik heb daar ook last van.
Wat dan goed helpt is zwemmen in zee!
Het zoute water verzacht de jeuk door de warmte en het zweten enorm!
Het zorgt er zelfs voor dat je enkele dagen geen last hebt!

De kunst is om niet te gaan krabben, maar in de praktijk kun je er gewoon niet vanaf blijven.
Je huid is erg warm en bezweet, en door te krabben, wrijf je ook rommel in en op je huid, waar je huid op dat moment helemaal niet tegen kan.

Wat ook helpt is, eerst goed douchen met een neutrale shampoo of alleen lauw water, en als je ergens jeuk krijgt een koele washand of doek erop leggen, of een ijsklontje pakken en over het jeuk plekje wrijven.

Als je eenmaal begint te krabben dan blijf je krabben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Heb je ook last van je huid als die nat is? Want dan is het zweten inderdaad de boosdoener. Ken iemand die last heeft van water, en dus ook jeuk heeft als het erg warm is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien heb je zonne-allergie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is een warmte-allergie. Hebben meer mensen last van.
Is op zich geen probleem, als je maar niet alles open krabt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op de huid zitten overaal haartjes en deze plakken door zweten wat vast aan de huid en als je weinig beweegt zoals in bed dan gaan die haartjes heel langzaam bewegen (door ademhaling) en dat nemen de zenuwen deze als prikkeling waar en jouw reaktie is dan krabben. Door het krabben raakt de huid iets geïrriteerd en je krijgt als beloning nog meer jeuk want het zout van het zweet prikt dan weer en ga je weer krabben. Het is beter dat je niet krabt maar wrijft met de vlakke hand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het blijk zo te zijn dat zenuwen ook gevoelig zijn voor warmte.Je huid zit natuurlijk vol ,met zenuwuiteinden die daarop reageren zodat jij dat jeukend gevoel ervaart.