is het "volgens de regels" als de pedicure het stuk nagel wat ingegroeit is, afknipt?

dan groeit dat stuk toch gewoon weer terug..? ik vertrouw haar ook niet volledig namelijk.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Dat zou weer terug groeien, maar het afknippen kan er wel voor zorgen dat de huid minder druk krijgt. Kans op infectie wordt wel kleiner. Ik neem aan dat de zijkant eraf is geknipt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, het stukje wat erin zat. en het doet nu nog steeds zeer..
Ik denk dat dat juist wel goed is.
Als de nabehandeling dan ook maar goed is.
En jij je aan de voorschriften houdt.
Want je hebt het al eerder gehad, dus let hier op:

De meest voorkomende oorzaken van ingegroeide nagels zijn:
Verkeerde schoenen (te smal of te kort)
Verkeerd knippen (te kort en/of ronde hoekjes)
Afwijkende vorm van de nagel, bijvoorbeeld te hoge curve (bol)
Zweetvoeten, met als gevolg meer bacteriën en verweking van de nagelwal
Trauma: klap of stoot, bijvoorbeeld door sport activiteit
Afwijkende stand van de voet, bijvoorbeeld een platvoet of een knikvoet (valgusvoet)

Mijn zoon heeft het een paar keer gehad en bij hem moest de ingegroeide nagel in het ziekenhuis verwijderd worden.

Laat het niet zover komen.

Een pseudo-ingegroeide nagel kan over het algemeen goed door de voetverzorger behandeld worden. Hierbij wordt het eelt uit de nagelplooi verwijderd, de zijkant van de nagel afgevlakt, en de nagel drukvrij gelegd.

Als je de pedicure niet vertrouwt moet je een andere gaan zoeken.
Eentje die met doekjes werkt............maar die ook niet kon voorkomen dat de kwaal terug kwam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, mijn pedicure deed dat ook altijd en nu ben ik van mijn ingegroeide teennagel af. Het is inderdaad even niet leuk, maar een nagel die eenmaal is ingegroeid, blijft naar binnen groeien. Als zij hem dan goed recht afknipt en je houdt het zelf ook zo (of je gaat eventueel een keer extra naar haar toe om het bij te laten houden) dan gaat die nagel weer de goede richting op en groeit hij dus niet opnieuw je teen in.

Een behandeling bij de pedicure is helaas niet alleen maar voor de ontspanning. Even volhouden dus en dan heb je over een paar weken nergens meer last van!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik hoop het zooo erg! precies een jaar geleden zat ik hier ook mee, had hem toen zelfs laten opereren. wat in de vakantie viel.. was jammer vd vakantie, en nu weer!!!!