Hoe kan je Zoveel aankomen??

ik ben 1,5 kilo aangekomen,ik snap daar echt niks van. Maandag en dinsdag heb ik wel teveel gegeten. Maar dat waren die 2 dagen ongeveer 1500kcal..kan je daar nou 1,5 kilo van aankomen?? Heb het gister en eergister rond de 400-500 kcal gehouden??hoe kan dit??vind dit echt heel vervelend

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet hoe oud je bent, maar 500 Kcal is te weinig om een dag goed door te komen. Je hebt kans dat je jezelf uithongert, waardoor je de eerste keer dat je normaal eet opeens veel aankomt, omdat je lichaam het niet meer gewend is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
400kcal op een dag valt wel mee en daarmee kan je echt makkelijk functioneren!!maar het gaat nu echt om hoe het kan dat ik zoveel ben aangekomen...;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou 400 kcal is echt wel wat meer dan 2 boterhammen...ik ben echt niet ziek;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Marije, prima dat je eigenwijs wilt blijven, maar lees in ieder geval even de informatie op deze site:
http://www.opdieet.nl/weinigeten.htm En dan ook vooral de conclusie:
Dus, wil je op een verantwoorde manier afvallen met blijvend gewichtsverlies, eet dan op z’n minst een minimale hoeveelheid koolhydraten, vetten en eiwitten. Uitgedrukt in calorieën, kom je ongeveer uit op een dagvoeding van 1400 calorieën.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijkend naar je andere vragen: Je bent ongezond veel bezig met je gewicht, weet je zeker dat je jezelf geen eetstoornis aan zit te praten? Je hoort helemaal geen calorieën te tellen, tenzij je echt overgewicht hebt en door de diëtiste op dieet gezet bent. Kappen met die onzin!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Marije, kijk anders eens naar een weegschaal die ook je vetpercentage aangeeft. Als je wilt afvallen wil je namelijk niet zozeer gewicht kwijt raken (botten, spieren en hersenen bijvoorbeeld mogen best blijven zitten) maar vet. Met zo'n weegschaal kun je zien of dat gewicht wat je kwijtraakt ook echt vet is, of (waarschijnlijker met 500 kcal per dag) juist spieren. Ook zie je dat je er geen vet bij hebt als je eens wat water vast houdt. Overigens is 18% vet voor een vrouw gezond. Oftewel ongeveer 1 op elke 5 kilo's van je lichaam hoort vet te zijn. Je hebt ook vet nodig.
Kimath
12 jaar geleden
Maar 400 kcal op een dag? Hoe hou je dat vol?
mag ik vragen wat je dan op die hele dag eet om op dit getal uit te komen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk kun je best functioneren op 400 Kcal per dag. Alleen niet zo heel veel dagen. En als je denkt van wel, dan heb je geen probleem met je lijn of gewicht, maar met je psyche.
De geadviseerde 2000 Kcal per dag voor een vrouw is al gebaseerd op iemand die niet al te veel doet, zodra je een beetje actief bent moet het al (flink) wat meer zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vragensteller heeft duidelijke neiging naar Anorexia. Iedereen op deze aardkloot wéét namelijk wat de minimale calorie inname is per dag, per persoon. Ook de vragensteller hoor...en dat wij hier met zijn honderden zeggen dat dat niet goed is, wat ze doet, zal er niet voor zorgen dat deze persoon meer gaat eten. Ze komt er vanzelf achter. Straks blijft de menstruatie een keer weg, voor langere tijd, als ze maar flink doorzet, kan ze ook nog onvruchtbaar worden.... en al de andere klachten die je krijgt, van het jezelf uithongeren, zullen aan haar voorbij komen. Jammer hoor. Zo eigenwijs. De lange termijngevolgen kunnen vrij ernstig zijn in dit soort gevallen. Ik wens marije 2 veel wijsheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik weet hoe het met mezelf zit ik heb ook de diagnose anorexia nervosa maar dat heeft niets met deze vraag te maken ik vraag alleen maar hoe het kan dat ik toen zoveel was/ben aangekomen...ik snap de reacties wel alleen dit was niet de bedoeling zeg maar:$
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Marije2, neem eens een kijkje op http://www.proud2bme.nl/
De site proud2bme kan jouw heel veel waardevolle hulp bieden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
probeer iid geval nog die 500 Kcal aan te houden als minimum. De kans dat je dan niet te snel achteruit gaat en dus nog enige kans op een geslaagde behandeling van je probleem is dan iets groter. Iets groter......de kans dat jij over 10 jaar dood bent is vele malen groter.
Sorry, het is erg hard zeggen, maar ik heb 2 mensen waarvan ik hield dood zien gaan aan de k*tziekte. De 1 binnen 6 jaar strijd en de andere na 14 jaar. Die eerste was jong, begin 20 en die andere 32.
sterkte

Het beste antwoord

Als je in een paar dagen tijd 1,5 kilo aankomt, is dat vrijwel zeker geen vet, maar vocht en/of maag/darm/blaasinhoud.

Misschien heb je je de vorige keer gewogen met een lege maag, lege blaas, etc. Of je hebt de laatste dagen wat vocht vastgehouden.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee, dat kan niet.
Dat is gewoon maaginhoud e.d.
En 1500 kcal totaal gegeten op een dag? Of extra? Want 1500 kcal totaal is echt niet teveel.

Sowieso schommelt je gewicht ook. Dat kan elke dag wel een kilo schelen.
Ik raad je aan om niet te vaak te wegen. Is onrealistisch en het maakt je alleen maar gek!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In totaal 1500kcal
Rond de tijd dat je ongesteld bent/moet worden, houd je meer vocht vast, dus ben je ook zwaarder. 500 cal. is echt geen goed idee
12 jaar geleden
Hoi 500 kcal per dag is erg weinig hoor en zeker niet gezond als je nog jong bent.Mijn vraag aan jou is had jeje dan maandag ook gewogen?Zo ja dan is het veel, maar het kan zijn dat je vocht vast houdt of dat je ongesteld moet worden.En wat was je beweging in die dagen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind dit ook heel vervelend. Ik vind het heel vervelend dat je schijnbaar geen enkel besef hebt over wat een normale calorie-inname is. Je noemt nu 1500 calorieën al te veel, dat is het absoluut niet, tenzij je een meisje bent onder de 10.
En slechts 500 calorieën is helemaal veel en veel te weinig voor een hele dag, zeker als je nog in de groei bent. Een meisje tussen de 14 en 18 jaar oud zou 2200 calorieën per dag binnen moeten krijgen. Als je boven de 18 bent minimaal 2100.

Mijn advies is dan ook om zo snel mogelijk een afspraak te maken met de huisarts of met een vertrouwenspersoon, je hebt hoogstwaarschijnlijk professionele hulp nodig in verband met eetproblematiek.
Sterkte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Dikke plus, inderdaad!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een hele dikke!++
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze zegt het zelf al: Ja ik weet hoe het met mezelf zit ik heb ook de diagnose anorexia nervosa maar dat heeft niets met deze vraag te maken
Je kunt bruto en netto aankomen. Bruto is totale gewicht en is erg afhankelijk van het tijdstip, hoeveel je gegeten heb, wat je gegeten heb. Netto gewicht is of je echt weefsel bent aangekomen of afgevallen. Je kunt binnen korte tijd bruto aankomen door te eten en te drinken, zout houdt vocht vast en koolhydraten ook. Het grootste gedeelte van je lichaam bestaat uit vocht en dat is vanwege je voeding en levenstijl ook erg afhankelijk. Spontane schommelingen in gewicht worden dus ook veroorzaakt door voeding, sporten, ontlasting, verschillen van tijdstip. Om netto 1,5 kilo aan te komen moet je een overschot van 10500 kcal eten. Je hebt namelijk 7000kcal overschot nodig om 1 kilo aan te komen. Dus stel je eet drie weken lang elke dag 500kcal meer dan je nodig hebt, dan ben je 1,5 kilo aangekomen (21dagen x 500 kcal = 10500kcal = 1,5 kilo aankomen netto). Maar als je ineens veel zout en koolhydraten gaat eten en een tijdje niet poept en plast. Dan weeg je aan het eind van de dag al 1.5 meer, er zit dan gewoon meer eten in je verteringsstelsel en je houdt meer vocht vast.