Ik heb al een jaar een verstopte neus , mn reuk en smaak is minder ik ben niet verkouden neusspray werkt een paar uur wie heeft tips

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Ga naar een KNO arts. Misschien heb je een allergie, maar misschien zit je neustussenschot niet goed, dat is makkelijk te verhelpen.

Ik had er ook altijd last van en toen bleek dat mijn neustussenschot letterlijk schots en scheef stond waardoor een groot deel van mijn neus verstopt zat. Deze is recht gezet en wat een verademing!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Allergie? Laat je is testen voor huisstofmeid allergie

Toegevoegd na 2 minuten:
oke! Sorry loenie! huisstofmijt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
LOL
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zowel de FF als de GV correctie gaven aan dat het goed gespeld was, dus ik dacht van ja zal wel goed zijn. Het is nou ook niet een wordtd dat je dagelijks gebruikt, toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk dit is een huisstofmeid http://www.huisstofmeid.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet zo min over een interieurverzorgster he (huisstofmeid) lol
Het kan ook een symptoom zijn van het zogeheten "sick building syndrome". Het gebouw waar je werkt of het huis waar je in woont kan zodanig geïsoleerd zijn dat je de hele dag ongezonde stoffen inademt. Of het luchtverversingssysteem (de airco) veroorzaakt irritatie. En zo kunnen doorlopende verkoudheidsverschijnselen ontstaan.
Neusspray is absoluut af te raden om langere tijd te gebruiken. Probeer altijd in de ruimte waar je bent een raam open te hebben staan.
Amadea
12 jaar geleden
Het zou kunnen zijn dat je vaak neusspray gebruikt. De neusspray met een werkzame stof als oxymetazoline of xylometazoline mag je maximaal 7 dagen achtereen gebruiken. Deze neusspray zorgt ervoor dat het neusslijmvlies dunner word waardoor de neus open gaat.

Gebruik je het voor een langere tijd dat treed er gewenning op. Je zal je altijd verkouden voelen en het idee hebben dat dat alleen op te lossen is met een neusspray. Neusspray is zo te noemen erg verslavend. Ik werk in een drogisterij en er zijn erg veel mensen verslaafd aan.

Het gevaar van een te veel gebruik van neusspray is dat je neusslijmvlies beschadigd.
Dit slijmvlies zorgt er ondrr andere de lucht verwarmt word voordat het in je holtes komt wat dus beschermt tegen bij- en voorhoofdholteontsteking. Het is ook een bescherming tegen bacteriën.
Als je neusslijmvlies beschadigd is zul je ook eerder ziek worden.

Ik weet niet of dit het geval is maar als dat zo is kun je het beste overgaan op een zoutoplossing neusspray. Dit zal veel minder effect hebben dan zon andere. Je neus moet zich weer herstellen en zal echt wel een reactie geven op het stoppen met neusspray.
Zoutoplossing reinigt wel je neus maar is niet schadelijk.
Je kunt ook je huisarts bezoeken en dit probleem voorleggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies, helemaal goed. dit wilde ik ook antwoorden. +1
Het zou kunnen dat je neuspoliepen hebt.
De belangrijkste klachten bij neuspoliepen zijn neusverstopping en een verminderde reuk en smaak.
In liggende houding verergeren meestal de klachten van neusverstopping.
Ga naar een KNO-arts voor een onderzoek.
Lees meer over neuspoliepen bij de bron hieronder:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien heb je de neusspray al iets te lang achter elkaar gebruikt waar door je een tegen over gesteld effect krijgt.Je neusslijmvliezen zwellen dan juist en daar door ervaar je een verstopte neus.
Je mag het daarom niet langer dan 1 week aaneen gesloten gebruiken,sommige mensen raken er ook echt verslaafd aan.
Als je klachten blijven aanhouden kun je het beste een afspraak maken bij je huisarts.Als je slijmvliezen overprikkeld zijn,door een infectie,allergie of anders,is minder ruiken en proeven (dat gaat vaak samen gepaard) en het duurt al 1 jaar moet je zeker even overleggen met je Huisarts.