Wat is de uitwerking van samengebruik van Bethahistine en Cinnarizine?

Door Meniere heb ik een vaste dosis Betahistine. Als ik toch duizelig word of dreig te worden dan neem ik soms wel 3x daags een halve Cinnarizine.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

Je hebt nog minstens 4 uur om naar de apotheek te gaan of je huisarts te bellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even aangenomen dat je reactie over de apotheek gaat. De voorschrijvend arts móet er meer informatie over kunnen geven. Wat staat er op de etiketten van de apotheek over het gebruik? Vaak iets als: zo nodig tot 3x daags 1 tablet.
Check het farmacotherapeutisch kompas.
Betahistine geeft interacties met antihistaminica.

Over Cinnarizine wordt niet geschreven onder het kopje betahistine.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij samengebruik van betahistine en antihistaminica werkt kan de werking van betahistine verminderd zijn. Dus met andere woorden de betahistine werkt minder goed. Maar Cinnarizine is geen antihistamine. Dus volgens het kompas kun je het gebruiken.....Denk ik zo