Wat is dit Plekje op mn arm?

Een wit plekje wordt langzamerhand steeds groter, nu ovaal ter grote van een 5centtje. Rood, ziet er geïrriteerd uit en 'vervelt/schimmel'
Zie foto

Mijn vraag is: wat is dit oid?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb je dat niet al gevraagd vandaag?
en het lijkt op een gewoon schaafwondje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga gewoon naar de huisarts als je je er druk om maakt.
Kimath
12 jaar geleden
Heb je nu al vaker gevraagd.
Is het niet gewoon iets dat verbrand is ofzo?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja joh al 2keer maar steeds formuleerde ik m'n vraag en werd het verwijdderd, lekkere mods.. Maargoed nu staat hij goed en antwoorden welkom!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je formuleerde je vraag? Dat is ook de bedoeling
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook van zulke plekjes op mn bovenarmen soms... tenminste, het lijkt er sprekend op. Is het droog, harder en schilfert het wat? Ik kan je niet vertellen hoe het heet maar volgens mn HA heeft het te maken met teveel douchen... (ik heb trouwens wel eczeem dus dat kan ook meespelen)

Antwoorden (10)

Het zou van alles kunnen zijn. Ik weet niet hoe lang je het hebt? Ik zou gewoon even maandag de huisarts bellen voor een afspraak en er naar laten kijken, omdat hij/zij mogelijk wel een zalf/crème of iets dergelijks heeft, waardoor het (sneller) overgaat. Misschien hoef je er niets aan te doen, maar soms is het beter om het wel te behandelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt een beetje op een brandwondje. Heb je je toevallig aan iets heets gestoten?
Het zou ook een schimmeltje kunnen zijn, of een bacterie, of een... roept u maar! Als je hem maandag nog hebt en hij gaat er niet beter uitzien, moet je er even mee naar de dokter gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij kunnen zeggen : ik denk dat het dit is , of dit of nee dit kan het ook zijn , conclussie : naar je huisarts ermee..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toen ik de foto zag moest ik gelijk aan ringworm denken
Kijk maar naar de foto in bijgevoegde link
12 jaar geleden
Lijkt op eczeem, Psoriasis. Maar zoals gezegd, naar de dokter.
12 jaar geleden
Mijn eerste reactie is ring worm... Teken er een circeltje omheen om te kijken of het groter word. Maandag zeker ff naar de dokter voor de zekerheid. Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou mss eczeem/ blaar kunnen zijn maar ik zou toch even naar de dokter gaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het slimste is om naar de huisarts te gaan. hij zal je dan waarschijnlijk een miconazol zalfje voorschrijven.

als je er van overtuigt bent dat het schimmel is kan je ook gewoon bij de kruidvat zelf een tube miconozol halen. (maar het blijft slimmer om langs de huisarts te gaan)

hou er dan rekening mee om nog zeker 3 dagen door te smeren als je plek weg is. als je het aan het huidoppervlak niets meer ziet kan er onder de huid nog een schimmel restje zitten die dan weer opkomt en je weer van voor af aan kan beginnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt erg op eczeem.
Doet het echt heel pijn, ga dan beter naar de dokter.
Veel Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk ook ringworm en daar zijn zalfjes en of crèmes voor op recept.