Jeukend gehemelte en witte bultjes, wat kan het zijn?

Hallo,

Ik heb de afgelopen twee jaar last van een jeukend gehemelte. Ik krijg dan ook witte bultjes in de bolling van mijn gehemelte, maar dit scheelt weer van dag tot dag (soms wel, soms niet maar de jeuk blijft).

Het gevolg is dat ik soms wel 20x achter elkaar nies vanwege de jeuk.

Als eerste ging hooikoorts door mijn hoofd, maar hier heb ik vroeger nooit last van gehad. Ik weet of niet of dit zich pas op latere leeftijd toonbaar maakt.

Allergisch voor fruit of noten ben ik ook niet. Al eet ik het tegenwoordig wel een stuk minder.

Ook begreep ik dat maagzuur hiervoor kan zorgen, en ik drink veel Energy drink (dat bijna dezelfde PH heeft als maagzuur).

Iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga maar naar de dokter.

Antwoorden (7)

ik denk dat het door de energy komt :$
heb er eerlijk gezegd ook geen verstand van
srry :X
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan me niet voorstellen dat energy drankjes dit tot gevolg kan hebben.

Wellicht wel een allergie, bedenk je dat je een allergie op elke leeftijd kan krijgen.
Ga naar de huisarts, hij/zij kan bedenken wat aannemelijke mogelijke oorzaken zijn en kan je doorverwijzen voor testjes om de mogelijke oorzaken uit te sluiten.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het zou ook een schimmel/ bacterie kunnen zijn.
zelf heb ik last gehad van te veel bacteriën in mijn mond.
ik poetste voldoende mijn tanden maar spoelde hierna nooit mijn mond.
het probleem: de tandplak zat niet meer op mijn tanden maar ging op mijn gehemelte en tong zitten (werd er iets geler/witter van). in de tong en het gehemelte zitten veel plekjes waar de bacteriën kunnen gaan zitten en ook hier bevinden zich voedselresten.

de oplossing: zorg voor een extra tandenborstel waarmee je ook je tong en het gehemelte kan poetsen.
nadat je dit hebt gedaan, schenk een glas water in, doe hier wat zou in en ga gorgelen zodat alles helemaal los komt te zitten.
spuug dit zoute water uit.
doe dit voor een week lang 3-4 maal daags en het probleem moet verholpen zijn.

is dit niet het probleem, raadpleeg dan een dokter, het is dan waarschijnlijk wel een allergische reactie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan echt wel zo zijn dat allergie zich op latere leeftijd kan ontwikkelen.
Het bestaat zelfs dat je van het 1 op het andere uur ergens heel erg allergisch voor kan worden en dat het na 1 uur weer afgelopen is. Dat had mijn oma met hooikoorts.
Ze heeft NOOIT last van hooikoorts, maar opeens had ze het heel erg.

En jahoor, hooikoorts veroorzaakt niet (alleen)/perse jeuk in de neus en de ogen, maar zelfs je oren, en mond kunnen gaan jeuken.
Ik heb zelf hele heftige hooikoorts, dus ik weet waar ik over praat. Hooikoorts kan zelfs leiden tot astma aanvallen.

Toch vind ik het een vreemd verschijnsel dat er bultjes komen in je gehemelte van je mond!
Ik heb daar zelf nog nooit last van gehad met hooikoorts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het een soort van infectie/ schimmel is. Ik had altijd groeven in mijn tong wanneer ik wakker werd. Moet je eens bocasan proberen. Kan je bij de c1000 of albert wel kopen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
pyralflex een sapje van rabarber consentraat met het bijbehorende kwasje aanstippen.voor alle probleemjes in de mond en tandvlees.super spul. verkrijgbaar bijkruidvat en supermarkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo,
Je kunt wel van alles proberen te bedenken wat het toch maar eventueel zou kunnen zijn, maar ik zou als ik jou was even de huisarts opzoeken. Want dadelijk ga je van alles proberen en dan is het probleem nog niet opgelost.
Een goed deskundig advies is hier wel op zijn plaats.